ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بی وای دی و رسما به خودروسازی پاک تبدیل می‌شود؛ قدرتمندترین رقیب چینی تسلا

شرکت بی وای دی (BYD) از افزایش چشمگیر فروش خود خبر داد. به گفته این خودروساز چینی، آمار فروش در اولین ماه پس از توقف عرضه مدل‌های بنزینی، با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

شرکت بی وای دی (BYD) از افزایش چشمگیر فروش خود خبر داد. به گفته این خودروساز چینی، آمار فروش در اولین ماه پس از توقف عرضه مدل‌های بنزینی، با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. این خودروساز که تولید مدل های بنزین سوز را تقریبا متوقف کرده است٬‌ قرار است به زودی با توقف تولید مدل های هیبریدی به خودروسازی تمام برقی مبدل شود از حیث تکنولوژی و تیراژ‌ تولید می‌تواند رقیبی برای تسلا تلقی شود.

طبق گزارش منتشر شده، بی وای دی در ماه آوریل 105,475 خودروی سواری به مشتریان تحویل داده است. نکته جالب اینکه از بین این تعداد، 57,403 دستگاه تمام الکتریکی و 48,072 دستگاه دیگر هیبریدی شارژی بوده‌اند. به غیر از این، بی وای دی توانسته 567 دستگاه خودروی تجاری برقی نیز به مشتریان تحویل دهد.

بی وای دی

برای اینکه درک بهتری از رشد فروش بی وای دی داشته باشید، باید گفت تعداد مدل‌های تمام الکتریکی فروخته شده در ماه آوریل 256 درصد رشد داشته است. این رقم برای مدل‌های هیبریدی شارژی بیشتر بوده و به 439 درصد می‌رسد.

بد نیست اشاره کنیم بی وای دی از ماه مارس، فروش خودروهای کاملا بنزینی را کنار گذاشته است. این کمپانی در سه ماهه نخست امسال هم عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته 397,420 خودرو بفروشد. چنین رکوردی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 166 درصد رشد دارد. جالب‌تر آنکه از رقم مذکور تنها 5,049 دستگاه با موتور بنزینی وارد بازار شده است. به گفته بی وای دی فروش این دسته نسبت به سال قبل 93 درصد کاهش پیدا کرده است.

بی وای دی

بی وای دی که وارن بافت مشهور یکی از سرمایه‌گذاران آن است، در نظر دارد فروش خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز را کلا کنار بگذارد. وانگ چانفو مدیرعامل این شرکت سال قبل در گفتگو با رسانه‌ها به این امر اشاره کرده و افزود که دولت چین با تعیین یک چارچوب زمانی برای توقف تولید خودروهای بنزینی، شرکت‌های خودروسازان را به سمت استفاده پیشرانه‌های پاک تشویق می‌کند. وی در آن گفتگو تاکید کرد که بی وای دی تولید مدل‌های بنزینی را تا پایان سال 2022 متوقف نموده و به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. این مساله به معنای آنست که تولید مدل‌های هیبریدی شارژی نیز بالاخره متوقف می‌شود.

پیش از این برندهای بزرگی چون فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو، جگوار لندرور و چند برند مطرح دیگر از خاتمه تولید خودروهای وابسته به سوخت‌های فسیلی تا سال 2040 خبر داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی