ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل تی وی
تکنولوژی

مینگ چی-کو: نسخه جدید اپل تی‌وی با قیمتی پایین‌تر در نیمه دوم 2022 از راه می‌رسد

اپل علاوه بر گوشی و لپ‌تاپ، با «اپل تی وی» در بازار دستگاه‌های استریم نیز حضور دارد. با این حال در چند سال گذشته رقبای قابل توجهی از جمله Roku در این بازار رشد کرده‌اند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اپل علاوه بر گوشی و لپ‌تاپ، با «اپل تی وی» در بازار دستگاه‌های استریم نیز حضور دارد. با این حال در چند سال گذشته رقبای قابل توجهی از جمله Roku در این بازار رشد کرده‌اند و حالا گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها در حال کار روی نسخه جدیدی از اپل تی‌وی هستند که سال آینده با قیمت رقابتی وارد بازار خواهد شد.

«مینگ چی-کو»، تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل در توییت جدید خود ادعا کرده غول فناوری قصد دارد نسخه جدیدی از «اپل تی وی» (Apple TV) را در نیمه دوم سال 2022 راهی بازار کند. کو در توییت خود همچنین نوشت که نسخه جدید این دستگاه ساختار هزینه‌ای بهبود یافته‌ای خواهد داشت که احتمالا به قیمت پایین‌تر آن اشاره دارد.

کو در ادامه توییت خود نوشت:

«فکر می‌کنم استراتژی اپل برای یکپارچه‌سازی سخت‌افزار، محتوا و خدمات همزمان با رکود اقتصادی به کاهش فاصله آن با رقبای خود کمک می‌کند.»

از دستگاه‌های کروم کست (گوگل)، فایر تی‌وی (آمازون) و Roku می‌توان به عنوان رقبای اپل در این بازار یاد کرد.

نسخه فعلی اپل تی‌وی 4K، آوریل 2021 در دو نسخه با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شد که به ترتیب 179 و 199 دلار قیمت داشتند. همچنین نسخه قبلی آن با نام اپل تی‌وی HD و قیمت 149 دلار با 32 گیگابایت حافظه داخلی هم اکنون قابل دسترس است. برای مقایسه، برخی دستگاه‌های کروم کست و Roku حتی با قیمتی کمتر از 50 دلار وارد بازار می‌شوند.

اپل تی وی

هر دو مدل نسل دوم (2010) و نسل سوم (2012) اپل تی‌وی در زمان عرضه با قیمت 99 دلار وارد بازار شده بودند و همچنین غول فناوری قیمت نسل سوم آن را به 69 دلار کاهش داده بود. تمام این شواهد نشان می‌دهد که این نسخه جدید ممکن است قیمتی کمتر از 100 دلار داشته باشد.

رقابت با اپل تی وی برای تصاحب بازار استریم؟

از سوی دیگر اپل با نسخه جدید دستگاه استریم خود می‌تواند در بازار سرویس‌های استریم نیز پیشرفت کند. هرچند سرویس «اپل تی‌وی پلاس» هم اکنون روی پلتفرم‌هایی مانند Fire و Roku نیز قابل دسترس است، اما با دستگاه اختصاصی و رقابتی در بازار، انتظار می‌رود تا مشترکین بیشتری جذب سرویس استریم اپل شوند تا با نتفلیکس و دیزنی پلاس نیز رقابت خود را افزایش دهد.

در طول چند سال گذشته سریال‌های تلویزیونی ساخته شده توسط از جمله Severance مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته‌اند و نتفلیکس از سوی دیگر روزهای چندان خوبی را سپری نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی