ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسکوینو
تکنولوژی

حضور اکسکوینو در اینوتکس ۲۰۲۲: از متاورس تا بازاری با کارمزد صفر

حضور صرافی‌های رمزارز مانند اکسکوینو در اینوتکس 2022 و ارتباط بی‌واسطه آنها با کاربران و مسئولین شاید از قابل توجه‌ترین دستاوردهای این حوزه در اینوتکس باشد. این ارتباط بی‌واسطه شرایطی را فراهم کرده که می‌توان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۵

حضور صرافی‌های رمزارز مانند اکسکوینو در اینوتکس 2022 و ارتباط بی‌واسطه آنها با کاربران و مسئولین شاید از قابل توجه‌ترین دستاوردهای این حوزه در اینوتکس باشد. این ارتباط بی‌واسطه شرایطی را فراهم کرده که می‌توان نسبت به شناخت این حوزه توسط مسئولین امیدوارتر بود.

از نکات قابل توجه این دوره اینوتکس آن است که یک صرافی رمزارز علاوه بر رویکرد همیشگی خود این بار جدیدترین دریچه‌ای که جهان تکنولوژی باز کرده را برای حاضران در نمایشگاه به شکل ملموسی به نمایش گذاشته است.

اکسکوینو به عنوان یک صرافی رمزارز به حوزه متاورس ورود کرده و تاکید دارد که این ورود به دلیل آگاهی رسانی به علاقه‌مندان این حوزه انجام شده است. راه‌اندازی غرفه‌ای با محوریت متاورس در نمایشگاه اینوتکس 2022 هم در همین راستا کلید خورده است.

رضا سلطانی، سرپرست گروه متاورس اکسکوینو در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه لزوم ورود یک صرافی رمز ارز به حوزه متاورس چه بوده است، گفت: «کاربران در شبکه‌های اجتماعی و آگهی‌های منتشر شده در فضاهای متفاوت با اطلاعاتی ناقص درباره چگونگی ورود به متاورس مواجه شدند.»

به گفته سلطانی کاربران اینوتکس با طرح این پرسش که چطور می‌توان وارد این دنیای جدید شد، جرقه فعالیت اکسکوینو در این حوزه بودند.

سرپرست گروه متاورس اکسکوینو در ادامه به جشن شب یلدا این پلتفرم در فضای متاورس اشاره کرد و گفت: «با این جشن سعی در آگاهی رسانی به کاربران برای آگاهی رسانی و آموزش داشتیم. این موضوع منجر شد تا پروژه NFT هم در متاورس اکسکوینو آغاز شود.»

او با تاکید بر اینکه اکسکوینو هیچ کارمزدی از فروش NFT دریافت نمی‌کند، به همکاری اکسکوینو با میثم کشاورز به عنوان هنرمند اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر 37 هنرمند با بیش از 50 اثردر نمایشگاه حضور دارند.»

متاورس

اکسکوینو، حامی اصلی اینوتکس 2022

او در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه آورده اکسکوینو در نمایشگاه اینوتکس 2022 چه بوده است، با اشاره به اینکه این صرافی، حامی اصلی نمایشگاه است و برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس شرکت کرده، گفت: «تلاش ما آشنایی مردم با فضای رمزارز و البته متاورس است.»

او با اشاره به اینکه درک اهمیت صرافی‌های رمزارز یکی از دلایل حضور پررنگ آنها در اینوتکس 2022 بوده دلیل حضور در این نمایشگاه را بر نرمش دولت موثر دانست.

علی مقصودی، سرپرست بخش محتوای اکسکوینو در بخش دیگری از توضیحات خود در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا این حضور منجر به شناخت بهتر و بیشتر این حوزه از طرف بخش دولتی خواهد شد؟ با تاکید بر اثرگذاری این گردهمایی به حضور نمایندگان مجلس و نهادهای دولتی اشاره کرد.

او با بیان اینکه شفاف‌سازی این حوزه برای بخش دولتی بسیار اثرگذار بود، گفت: «این موضوع نقطه عطفی بود که منجر به شناخت اهمیت این حوزه از طرف مسئولان شد. در حقیقت این نقطه عطف محل اتصال مسئولین، مردم و فضای رمزارز است.»

سلطانی در ادامه این موضوع به حضور نمایندگان مجلس و معاون وزرا در این نمایشگاه و تعامل و ارتباطی که با صرافی‌ها برقرار کردند، اشاره کرد و گفت: «این گفت‌وگوها منجر به باز شدن امکان تعامل و دستیابی به راهکار عملیاتی بین مسئولین و فعالان این حوزه شد. در نهایت بر اساس این تعامل‌ها مسئولین بر اهمیت مسیر پیش روی صرافی‌های رمزارز در راستای آگاهی رسانی تاکید کردند.»

مقصودی به اعلام موافقت نمایندگان مجلس با توسعه جریان رمزارزها اشاره کرد و گفت: «پافشاری بر قانون‌گذاری برای جلوگیری از کلاه‌برداری و سواستفاده‌های احتمالی نیز از طرف برخی نمایندگان مجلس حاضر در نمایشگاه مطرح شد.»

او در ادامه توضیحات خود با اشاره به اینکه در این روند اولین وظیفه صرافی‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است، گفت: «خیلی از کاربران ما درباره پروژه‌های پانزی از ما استعلام می‌کنند. اطلاع رسانی در اینباره و رفتار هوشمندانه مردم برای ما بسیار ارزشمند است.»

دنیای متاورس در نمایشگاه اینوتکس

اکسکوینو یکی از غرفه‌های متفاوت نمایشگاه اینوتکس 2022 است. غرفه‌ای به مساحت تقریبا 90 متر یا امکان تجربه فضای متاورس برای کاربران. این فضا در شرایطی برای بازدیدکنندگان فراهم شده که اعضای تیم اکسکوینو مهم‌ترن دلیل آن را برقراری ارتباط بی‌واسطه کاربران حرفه‌ای و عادی با این فضا عنوان کردند.

در مسیر بررسی اهمیت راه‌اندازی چنین غرفه‌ای، سرپرست بخش متاورس اکسکوینو در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا این تلاش‌ها منجر به جذب افراد غیر کاربر و بدون تجربه کاربری هم شده است، گفت: «رویکرد ما این بود که برای شرکت‌کنندگان جذابیتی ایجاد شود تا با حضور در این غرفه فضای متاوری، بلاکچین و روند رمزارز را بهتر و دقیق‌تر بشناسند.»

به گفته او همه این موارد در نهایت منجر به آن شد که اکسکوینو شاهد حضور پررنگ و قابل توجه بازدیدکنندگان این نمایشگاه باشد.

سلطانی همچنین در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه چشم‌انداز کاری اکسکوینو بر چه اساسی است، گفت: «پروژه تحقیق و توسعه در حوزه متارس را کلید زده‌ایم که در حوزه متاورس و NFT است. همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که اتفاقا کاربران خیلی پیگیر آن هستند اضافه شدن رمزارزهای بیشتر در پلتفلرم است.»

او به اضافه شدن جفت‌ارزهای بیشتری در پلتفرم اشاره کرد و گفت: «اگر کاربران سفارش خود را ثبت کنند نیاز به پرداخت کارمزد ندارند و بدون پرداخت کارمزد، می‌توانند تبدیل کنند و سفارش داشته باشند.»

مقصودی در ادامه این توضیحات به بزرگ‌شدن اکسکوینو مارکت اشاره کرد و گفت: «جذابیت برای کاربران مدام در حال افزایش است و یکی از نکات جالب توجه آن است که بر اساس مدل P2P کاربران با هم در ارتباط هستند.»

غرفه اکسکوینو در نمایشگاه دقیقا شکل ساختمانشان در متاورس بود.

صرافی‌های داخلی و مزیت رقابتی برای کاربران

اثرگذاری جریان تحریم‌ها بر استفاده کاربران از پلتفرم‌های داخلی، موضوع قابل انکار یا چشم‌پوشی نیست. همواره این سوال مطرح است که در صورت امکان فعالیت صرافی‌های بزرگ خارجی در ایران آیا کاربران همچنان صرافی‌های داخلی را انتخاب می‌کنند؟ در حقیقت باید گفت آیا صرافی‌های داخلی امکانات مطلوب و کافی ارائه خواهند داد؟

برخی بر این باورند که تحریم‌ها و دروازه‌هایی که در مسیر ورود صرافی‌های خارجی وجود دارد، شرایطی را فراهم کرده که صرافی‌ها داخلی هم به مانند دیگر صنایع بدون رقیب به فعالیت خود ادامه دهند. اما باید دید رویکرد اکسکوینو نسبت به این موضوع چیست؟

مقصودی با تاکید بر اینکه صرافی‌های خارجی به پلتفرم خود درگاه ریالی اضافه نخواهند کرد به پشتیبانی 24 ساعته پلتفرم اکسکوینو اشاره کرد و گفت: « اکسکوینو به عنوان یک پلتفرم ایرانی، امکاناتی را در ایران ارائه می‌دهد که روند کاری آن با صرافی‌های خارجی تقریبا برابری می‌کند.»

به گفته او یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی این پلتفرم نسبت به صرافی‌های خارجی، کارمزد صفر درصد است. این در شرایطی است که کاربران برای استفاده از امکانات صرافی‌های خارجی باید کارمزد پرداخت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی