ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نابغه ریاضی
علمی

نابغه چینی یک مسئله ریاضی را که دانشمندان چهار ماه درگیرش بودند، در یک روز حل کرد [بروزرسانی شد]

یک نابغه ریاضی چینی مسئله‌ای را تنها در یک شب حل کرد که تیمی متشکل از شش دکترای ریاضی به مدت چهار ماه مشغول آن بودند. طبق گزارش‌ها، ظاهرا چندین ریاضیدان چند ماه برای ساخت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

یک نابغه ریاضی چینی مسئله‌ای را تنها در یک شب حل کرد که تیمی متشکل از شش دکترای ریاضی به مدت چهار ماه مشغول آن بودند.

طبق گزارش‌ها، ظاهرا چندین ریاضیدان چند ماه برای ساخت یک مدل ریاضی تلاش کردند و در نهایت از «وی دونگی»، استادیار 30 ساله ریاضیات دانشگاه پکن درخواست کمک کردند. آن‌ها پس از تنظیم آزمایش‌های خود بر اساس معادلات مطرح شده توسط دونگی، متوجه شدند که میزان موفقیت مدل جدید بیش از 96 درصد است که این امر موفقیت‌آمیز بودن آن را نشان می‌دهد.

بروز رسانی در 26 اردیبهشت ساعت 13:10: پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های چینی حل چنین مسئله‌ای را توسط وی دونگی تکذیب کردند. این رسانه‌ها مدعی شده‌اند که دونگی در مصاحبه با رسانه چینی «South Wind Window» گفته این اخبار جعلی هستند. توجه داشته باشید که این خبر هنوز در هاله‌ای از ابهام است و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم. خبر اولیه روز 25 اردیبهشت ساعت 21:30 در دیجیاتو منتشر شده بود.

نابغه ریاضی

دانشمندان پس از حل مشکل خود، به دونگی پیشنهاد کردند تا به عنوان قدردانی، مبلغی را به او پرداخت کنند، اما این پیشنهاد توسط نابغه چینی رد شد و او گفت: «پرداخت پاداش برای چنین مسئله آسانی، غیرضروری است.»

وی در چین به دلیل موفقیت‌هایش در زمینه ریاضی و همچنین سبک زندگی ساده‌اش، شناخته می‌شود. از مهارت‌های حل ریاضی او، به دلیل توانایی منحصر‌به‌فردش در حل سریع مسائل، تحت عنوان «روش وی» یاد می‌شود.

نابغه ریاضی

به گزارش یکی از نشریات خبری چین، «چن دایو»، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه پکن در رابطه با نابغه ریاضی چینی می‌گوید:

«برای ما چیز نادر یا عجیبی نیست که Wei بتواند معماهایی را حل کند که دیگران نمی‌توانند، زیرا او باهوش است و بیش از حد روی مسائل ریاضی تمرکز دارد.»

در ادامه گزارش نشریه چینی همچنین ادعا شده که وی پیشنهاد دانشگاه هاروارد برای تحصیل به عنوان کاندیدای دکترا را رد کرده است. نابغه چینی در آن زمان گفته بود: «فرآیند درخواست بسیار پیچیده است و زبان انگلیسی من خیلی خوب نیست.»

او همچنین در طول سال‌های تحصیلی خود، دو مدال طلای متوالی را در المپیاد بین‌المللی ریاضی کسب کرده و به دلیل استعداد استثنایی خود در زمینه ریاضیات، بدون شرکت در آزمون ورودی کالج که در کشور چین با نام gaokao شناخته می‌شود، در دانشگاه پکن پذیرفته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمید اصلانی
    حمید اصلانی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    این میمون حل کرده🤣🤣🤣

  • هاشم مرادمند
    هاشم مرادمند | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    یه منگل پیدا کردید تبلیغ کنید. چینیا مخشون کار نمی کنه

  • داریوش
    داریوش | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    این خبر رد شده:
    https://gamingsym.in/wei-dongyis-rumor-spreader-apologized-he-posted-that-he-solved-the-4-month-problem-of-the-doctoral-team-in-one-night/

مطالب پیشنهادی