ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

حمله سایبری دلیل قطعی اینترنت مبین در روز گذشته اعلام شد

شرکت مبین نت طی بیانیه رسمی اعلام کرده علت قطعی سرویس های این شرکت در عصر دیروز، حمله سایبری گسترده‌ای بوده که منشا خارجی داشته و ارتباط کاربران مبین نت را مختل کرده است. این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۴

شرکت مبین نت طی بیانیه رسمی اعلام کرده علت قطعی سرویس های این شرکت در عصر دیروز، حمله سایبری گسترده‌ای بوده که منشا خارجی داشته و ارتباط کاربران مبین نت را مختل کرده است. این شرکت اعلام کرده که این اختلال ساعاتی باعث قطعی سرویس مبین نت در سراسر کشور شده و با تلاش تیم فنی، در همان عصر دیروز برطرف شده است.

عصر دیروز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود که کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره قطعی سرویس مبین نت خود صحبت کردند. نت بلاکس (بستر سنجش کیفیت اینترنت) نیز گزارشی در این باره منتشر کرد و تاکید کرد که خدمات سرویس دهی مبین نت از دسترس خارج شده است. این اختلال پس از چند ساعت برطرف شد و ظهر امروز، مبین نت نسبت به آن واکنش رسمی نشان داده است.

مبین نت در بیانیه‌ای که منتشر ساخته علت قطعی سرویس‌ها را حمله سایبری گسترده دانسته و تاکید کرده که تیم فنی و پشتیبان از همان دقایق اولیه آغاز حمله، نسبت به برطرف کردن این موضوع تلاش کردند. به گفته تیم مبین نت،اختلال در سرویس آنها از ساعت ۱۷ آغاز شده و در ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه همان روز،برطرف شده است. گرچه برخی از کاربران تاکید دارند که این قطعی و وصلی بیشتر از این مدت زمان طول کشیده و عده‌ای از کارشناسان مدت زمان قطع شدن تا وصل شدن کامل سرویس را نزدیک به ۴ ساعت تخمین زده‌اند.

شایان ذکر است که برخی کاربران گزارش دادند که به خاطر این مشکل فنی نمی‌توانستند بسته‌های اینترنتی تمام شده خودشان را تمدید کنند و این اختلال تا ساعاتی پیش نیز ادامه داشته است.

اختلال مبین نت در حالی رخ می‌دهد که برخی از کاربران قطعی این سرویس را به خاطر شرایط برخی استان‌ها می‌دانستند و شایعاتی مبنی بر قطعی عمدی این سرویس در شبکه‌های مجازی مطرح شده بود. کیفیت و سرعت اینترنت در برخی از استان‌ها دچار مشکل شده و این اختلال تا امروز هم ادامه دارد.

مبین نت تاکید کرده که مشکلات پیش آمده برای کاربران را درک می‌کند و از مشترکین خود عذرخواهی کرده و یک بسته جبرانی برای این اختلال پیش آمده در نظر گرفته است. آنطور که مبین نت اعلام کرده، این بسته تا ۴۸ ساعت آینده در حساب کاربری مشترکین خود فعال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی