ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

درخواست پذیرش ایرانسل در بورس ثبت شد

ایرانسل از ثبت رسمی درخواست خود در تاریخ 21 اردیبهشت، برای پذیرش در بورس خبر داد. ایرانسل با اعلام اینکه این درخواست، 21 اردیبهشت ماه ثبت شده است، روند پذیرش و ورود این اپراتور به ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵

ایرانسل از ثبت رسمی درخواست خود در تاریخ 21 اردیبهشت، برای پذیرش در بورس خبر داد.

ایرانسل با اعلام اینکه این درخواست، 21 اردیبهشت ماه ثبت شده است، روند پذیرش و ورود این اپراتور به بورس را آغاز مرحله‌ای جدید در حوزه فعالیت‌های خود عنوان کرده است.

به گزارش ایستنا، ایرانسل در بخش دیگری از توضیحات خود درباره جریان ورود به بورس، اعلام کرده این اپراتور با انتخاب کارگزاری بورس به‌گزین، روند تکمیل مدارک خود را طی خواهد کرد.

مدیرعامل ایرانسل چندی پیش با اعلام اینکه، سهامدار این اپراتور با عرضه سهام آن در بازار بورس موافقت کرده است، گفت: « این شرکت در حال آماده‌سازی اسناد و مدارک مورد نیاز برای ورود به بورس است.» 

البته این خبر در حالی منتشر شده که ورود ایرانسل به بازار بورس ایران در سال‌های گذشته محل مناقشه بوده و برخی آن را از جمله شروط پروانه این اپراتور اعلام کردند. همچنین در مقابل مدیران ایرانسل همواره تاکید داشته‌اند الزامی برای این کار وجود ندارد و این شرکت بر اساس خواست و اختیار خود وارد بورس شده است.

کلید خوردن ورود ایرانسل به بورس از سال 99

از سویی دیگر «بیژن عباسی آرند» در نشست خبری که با اصحاب رسانه در مراسم چهارده سالگی ایرانسل داشت در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر برنامه‌های ایرانسل جهت ورود به بورس گفت: «اول از همه باید بگویم که تاکنون برای بردن ایرانسل به بورس تکلیف قانونی وجود نداشته. اما از امسال، سهام‌دار داخلی ایرانسل (شرکت گسترش الکترونیک) تصمیم گرفت تا وارد بورس شود. مجوز بورس برای ورود سهامدار داخلی ایرانسل به بازار سرمایه هم صادر شده و در حال حاضر در حال طی کردن فرآیندهای طبیعی و قانونی آن است. عرضه اولیه هم در بورس یک عرضه حداقلی و ۵ درصدی خواهد بود.»

ورود به بورس برای شرکت‌هایی که الزامات لازم برای انجام این کار را دارند، مزیت‌های متعددی دارد که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری آنها خواهد شد. بورس به‌ عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی را نیز بر عهده دارد.

پذیرش شرکت‌های جدید در بورس علاوه بر اینکه به توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی کمک می‌کند، گسترش فرهنگ سهام‌داری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را به ‌دنبال دارد و در این حال مزایای متعددی هم برای شرکت‌های پذیرفته‌ شده به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی