ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری گوگل و سامسونگ برای ساخت پلتفرم Health Connect
تکنولوژی

گوگل و سامسونگ طی همکاری مشترک پلتفرم Health Connect را توسعه می‌دهند

طبق تازه‌ترین اخبار، گوگل و سامسونگ قصد دارند در همکاری با یکدیگر Health Connect را بسازند، یک پلتفرم و API (واسط برنامه‌نویسی کاربردی) که با فراهم نمودن مجموعه ابزار برای توسعه‌دهندگان به آنها امکان می‌دهد ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

طبق تازه‌ترین اخبار، گوگل و سامسونگ قصد دارند در همکاری با یکدیگر Health Connect را بسازند، یک پلتفرم و API (واسط برنامه‌نویسی کاربردی) که با فراهم نمودن مجموعه ابزار برای توسعه‌دهندگان به آنها امکان می‌دهد تا داده‌های مرتبط با سلامتی و تناسب اندام کاربران را بین اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های اندرویدی هماهنگ کنند.

گفتنی است که این امر پیگیری داده‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام در سراسر پلتفرم‌های مختلف را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. هنگامی که کاربر وارد این پروژه می‌شود، توسعه‌دهنگان داده‌های مرتبط با سلامتی وی را در یک هاب رمز‌گذاری شده که در گوشی خود کاربر واقع شده، گردآوری می‌کنند.

به گفته گوگل، کاربران در زمینه انتخاب نوع داده‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند و همین‌طور اپ‌هایی که از این داده‌ها استفاده می‌کنند، تسلط و اختیار کامل خواهند داشت. همچنین اگر بیش از یک اپ نوع مشابهی از داده (مانند شمارش قدم‌ها) را جمع‌آوری کنند، کاربر می‌تواند به آسانی تنها یکی از آنها را انتخاب کند.

همکاری گوگل و سامسونگ برای ساخت پلتفرم Health Connect

چه اطلاعات دیگری از پروژه مشترک گوگل و سامسونگ وجود دارد؟

لازم به ذکر است که پلتفرم Health Connect بیش از 50 نوع داده در دسته‌های متعدد را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد که مواردی چون فعالیت‌ها، اندازه‌گیری‌های بدنی، رهگیری دوچرخه‌سواری، تغذیه، خواب و علائم حیاتی را شامل می‌شوند.

همچنین «تایی‌جونگ جی یانگ»، معاونت اجرایی سامسونگ در بیانیه خبری این شرکت اعلام کرده: «همکاری ما با گوگل و شرکای دیگر در راستای درک تمامی مزایا و قابلیت‌های پروژه Health Connect است.»

وی همینطور در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد سامسونگ نیز استفاده از Health Connect را طی سال جاری آغاز خواهد کرد چرا که این پلتفرم با اجازه کاربران، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا داده‌های بهینه و دقیق ثبت شده توسط گلکسی واچ را در اپ‌های دیگر هم هماهنگ کنند.

در حال حاضر نسخه بتای Health Connect در دسترس توسعه‌دهندگان اندرویدی قرار دارد و در کنار گوگل و سامسونگ، نام‌هایی چون MyFitnessPal، لیپ‌فیتنس و Withings نیز در دسترسی اولیه این پروژه مشارکت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی