ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور اپل
تکنولوژی

اپل تمدید خودکار اشتراک اپ‌ها حتی با افزایش قیمت را ممکن می‌کند

اپل امروز به توسعه‌دهندگان اطلاع داد که با یک قابلیت جدید اجازه می‌دهد سرویس‌های حق اشتراکی حتی با وجود افزایش قیمت به‌صورت خودکار تمدید شوند. با این حال، شرط و شروطی برای استفاده از این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

اپل امروز به توسعه‌دهندگان اطلاع داد که با یک قابلیت جدید اجازه می‌دهد سرویس‌های حق اشتراکی حتی با وجود افزایش قیمت به‌صورت خودکار تمدید شوند. با این حال، شرط و شروطی برای استفاده از این قابلیت در نظر گرفته است.

در حال حاضر زمانی که توسعه‌دهندگان قیمت یک اشتراک را افزایش می‌دهند، کاربر باید تایید کند که با وجود افزایش قیمت خواهان تمدید سرویس است یا خیر. ولی در این آپدیت شرایط تغییر می‌کند. اپل می‌گوید تمدید خودکار حتی با وجود افزایش قیمت انجام خواهد شد اما این تغییر به اطلاع کاربر خواهد رسید.

تمدید خودکار در پلتفرم اپل با چند شرط انجام می‌شود

هر توسعه‌دهنده بیشتر از سالی یکبار نمی‌تواند از این طریق افزایش قیمت داشته باشد. حداکثر افزایش برای اشتراک‌های معمولی 5 دلار و برای اشتراک‌های سالانه 50 دلار در نظر گرفته شده است. اگر این شرایط رعایت شده باشد، اپل قبل از تمدید با ایمیل، نوتیفیکیشن و از طریق پیغامی درون خود برنامه کاربر را مطلع می‌کند. اگر کاربر مایل به تمدید نباشد، می‌تواند با دسترسی ساده به یک دکمه اشتراک خود را لغو کند. ولی تمدید دیگر نیازمند تایید فرد نیست.

تمدید خودکار اشتراک دیزنی پلاس در پلتفرم اپل

اگر توسعه‌دهنده بخواهد بیشتر از یکبار در سال قیمت را افزایش دهد و رقمی بالاتر از آستانه اپل تعیین کند، باید برای تمدید از کاربر تاییدیه بگیرد. اپل می‌گوید هدف آن‌ها این است که کاربران به خاطر فراموشی اشتراک‌های خود را از دست ندهند.

شواهد مربوط به این تغییر از چند وقت پیش آشکار شده بود. کوپرتینویی‌ها ماه گذشته آزمایش این ویژگی را با سرویس دیزنی پلاس آغاز کرده بودند. توسعه‌دهنده‌ای به نام «مکس سیلمان» تصویری را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد نوتیفیکیشن مربوطه چه شکلی خواهد بود. در این نوتیفیکیشن که در تصویر بالا پیداست، در کنار دکمه OK لینکی قرار گرفته که برای کسب اطلاعات بیشتر، لغو یا بررسی اشتراک به کار می‌رود. با این حال، مشخص نیست که این نوتیفیکیشن در نسخه نهایی هم به همین شکل خواهد بود یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی