ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 15.5
تکنولوژی

آپدیت iOS 15.5 و iPadOS 15.5 منتشر شد؛ بررسی تغییرات

اپل آپدیت iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را در اختیار عموم کاربران قرار داد. این به‌روزرسانی قابلیت‌های جدید زیادی ندارد و تمرکز خود را روی تغییرات زیربنایی گذاشته است، با این حال چند دستکاری کوچک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۵

اپل آپدیت iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را در اختیار عموم کاربران قرار داد. این به‌روزرسانی قابلیت‌های جدید زیادی ندارد و تمرکز خود را روی تغییرات زیربنایی گذاشته است، با این حال چند دستکاری کوچک در بخش‌های مختلف سیستم و اپلیکیشن‌ها به وجود آمده است.

اپل می‌گوید در iOS 15.5 بهینه‌سازی‌هایی را در Apple Cash به وجود آورده و البته تغییراتی را در اپلیکیشن Podcasts و HomeKit اعمال کرده است. همچنین بالاخره نسخه نهایی قابلیت Universal Control در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. پیش‌تر این قابلیت در حالت بتا بود.

Podcasts

در این نسخه تنظیماتی به اپلیکیشن اضافه شده که اجازه می‌دهد تعداد اپیزودهای قابل ذخیره‌سازی در آیفون و آیپد را محدود کنید. بر این اساس، اپیزودهای قدیمی‌تر به‌صورت خودکار حذف می‌شوند تا برنامه بیش از حد فضای ذخیره‌سازی دستگاه را اشغال نکند.

Universal Control

Universal Control

یونیورسال کنترل در iPadOS 15.5 بالاخره از حالت بتا خارج شد. این یعنی باگ‌های این ویژگی برطرف شده و کاربران سرانجام می‌توانند به نسخه نهایی این اپلیکیشن دست پیدا کنند. یونیورسال کنترل به کاربر اجازه می‌دهد از یک ماوس و کیبورد در چندین آیپد و مک استفاده کند.

لینک خارجی در اپ‌های محتواخوان

آپدیت امروز به اپلیکیشن‌های محتواخوان اجازه می‌دهد برای ساخت اکانت و امور مدیریتی از لینک‌های اینترنتی خارجی استفاده کنند. این لینک‌ها به اپلیکیشن‌هایی مثل نتفلیکس اجازه می‌دهند کاربر به اکانتی خارج از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل دسترسی داشته باشد. هر نوع برنامه‌ای که محتوای دیجیتال ارائه می‌کند، می‌تواند در دسته‌بندی اپ‌های محتواخوان قرار بگیرد.

Photos

این برنامه حالا می‌تواند فهرستی به نام Sensitive Locations داشته باشد تا برخی مکان‌های حساس در بخش خاطرات کاربر به نمایش درنیایند.

Apple Photos

ایمنی ارتباطات در پیامک‌ها

به‌روزرسانی iOS 15.5 قابلیت Communication Safety in Messages را در استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا فعال می‌کند. این قابلیت که قبلا فقط در آمریکا در دسترس بود، طراحی شده تا تصاویر ورودی و خروجی iMessage را در دستگاه‌های کودکان اسکن کند. در صورتی که یک تصویر برهنه به دست کودک برسد، خود تصویر محو شده و به کاربر گفته می‌شود که می‌تواند چه اقداماتی انجام دهد. از سوی دیگر، اگر خود کودک بخواهد تصویر برهنه بفرستد، به او هشدار داده می‌شود که چنین کاری را انجام ندهد.

این قابلیت با پروژه‌ی مقابله با CSAM که اپل در حال کار روی آن است، ارتباطی ندارد.

اصلاحات امنیتی

در iOS 15.5 و iPadOS 15.5 بیش از 25 اصلاح امنیتی اتفاق افتاده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به اصلاح WebKit، کرنل سیستم، وای فای و AppleAVD اشاره کنیم.

دیگر تغییرات iOS 15.5

این آپدیت همچنین شامل چند تغییر دیگر است که در ادامه فهرست شده‌اند:

Apple Cash
  • Apple Pay Cash: در بخش Cash حالا دو گزینه Request و Send دیده می‌شود که راحت‌تر اجازه مدیریت پول نقد در این کیف پول را می‌دهند.
  • اپ Home: حالا نوار سیگنال وای فای به این برنامه اضافه شده تا از اتصال هوم‌پاد در اپلیکیشن Home اطمینان یابید.
  • اپل کارت: کوپرتینویی‌ها حالا در اپ Wallet به اپل کارت فیزیکی با عنوان «کارت تیتانیوم» اشاره می‌کنند.
  • API پخش اپل موزیک: این API به پخش‌کنندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد سرعت پخش آهنگ‌ها را تغییر دهند.
  • اشاره به سرویس موسیقی Apple Classical: در این نسخه اشاره‌هایی به یک سرویس جدید برای پخش موسیقی‌های کلاسیک وجود دارد که توسعه آن پس از خرید سرویس Primephonic توسط اپل در دستور کار قرار گرفت.
  • اصلاح فرآیندهای خودکار: این آپدیت باگ فرآیندهای خودکار در کنترل هوشمند خانه را برطرف می‌کند.
  • به‌روزرسانی SportsKit: توسعه SportsKit ادامه دارد و اشاره‌های جدیدی به آن در اپ TV صورت گرفته است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی