ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

اولین کیت آزمایش خانگی تشخیص ویروس‌های تنفسی از FDA آمریکا مجوز گرفت

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده از اولین کیت آزمایش خانگی شرکت Labcorp را که می‌تواند ویروس‌های تنفسی از جمله آنفولانزا، کووید و ویروس تنفسی RSV را تشخیص دهد، صادر کرد. گفتنی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده از اولین کیت آزمایش خانگی شرکت Labcorp را که می‌تواند ویروس‌های تنفسی از جمله آنفولانزا، کووید و ویروس تنفسی RSV را تشخیص دهد، صادر کرد.

گفتنی است این آزمایش اولین در نوع خودش است که توسط FDA تاییدیه دریافت کرده و امکان تشخیص بیماری بدون مراجعه به پزشک یا نیاز به نسخه را فراهم می‌کند.

با همه‌گیری کووید-19 تعداد افرادی که درگیر آزمایش‌های تشخیصی شدند، به شدت افزایش پیدا کرد. در این بین راهکارهای مختلفی نیز برای تشخیص بیماری مورد بررسی قرار گرفت و موضوع آزمایش‌های خانگی بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال عمومی قرار دارد.

تشخیص کرونا در منزل

آزمایش‌های سریع آنتی‌ژن برای کرونا به افراد این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به پزشک برای تشخیص عفونت SARS-CoV-2، آزمایش بدهند. اکنون FDA اولین آزمایش خانگی را مجاز اعلام کرده است که می‌تواند چندین ویروس تنفسی را شناسایی کند.

این آزمایش توسط شرکت علوم زیستی Labcorp ارائه شده و آنفولانزای A و B، ویروسSARS-CoV-2 و همچنین ویروس تنفسی (RSV) را شناسایی می‌کند.

برخلاف آزمایش‌های رایج آنتی‌ژن سریع، این آزمایش جدید از فناوری سنتی PCR  استفاده می‌کند که شامل ارسال نمونه سواب بینی به آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل می‌شود.

کیت این آزمایش بدون نیاز به نسخه پزشک در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین در دسترس خواهد بود. کاربران سواب بینی را در خانه با کیت مربوطه نمونه‌برداری می‌کنند و نمونه را به نزدیکترین آزمایشگاه Labcorp می‌فرستند و از طریق یک پلتفرم آنلاین به نتایج یک تا سه روز پس از دریافت نمونه در آزمایشگاه دسترسی خواهند داشت.

در حالی که FDA اکنون مجوز انجام بسیاری از آزمایش‌های کرونا را بدون نسخه صادر کرده، این اولین آزمایش دارای تاییدیه برای آنفولانزا و RSV به همراه کرونا است.

بدیهی است که این آزمایش نمی‌تواند به اندازه کافی سریع باشد و برای درمان فوری نمی‌توان به آن استناد کرد، اما کمک می‌کند که عفونت کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی تشخیص داده شود که انجام چنین تست‌هایی در بلندمدت ارزشمند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی