ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

اولین پردیس طراحی شده توسط گوگل با ده‌ها هزار پنل خورشیدی افتتاح شد [تماشا کنید]

گوگل پس از گذشت نزدیک به پنج سال از زمان ساخت‌و‌ساز، این ماه به طور رسمی پردیس Bay View خود را در کالیفرنیا افتتاح کرد. غول موتور جستجو علاوه بر طراحی نمادین، قصد دارد یک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

گوگل پس از گذشت نزدیک به پنج سال از زمان ساخت‌و‌ساز، این ماه به طور رسمی پردیس Bay View خود را در کالیفرنیا افتتاح کرد. غول موتور جستجو علاوه بر طراحی نمادین، قصد دارد یک «محل کار سازگار و سالم» را برای کارمندان ارائه کند.

گوگل در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد که این پردیس در زمینی به مساحت 17 هکتار و در مجاورت مرکز تحقیقات ایمز ناسا واقع شده و هزاران کارمند در آن می‌توانند کار کنند. همچنین 8 هکتار فضای باز، دو ساختمان اداری، یک مرکز رویدادها با ظرفیت 1000 نفر و 240 واحد اقامتی کوتاه مدت برای کارمندان در آن وجود دارد.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در پردیس جدید گوگل

در ادامه این بیانیه توضیح داده شده که گوگل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در این پردیس اولویت خود قرار داده و پتانسیل دریافت انرژی خورشیدی ساختمان‌های خود را با این طراحی به حداکثر رسانده است. همچنین این پردیس اولین نمونه از مدل طراحی جدید گوگل محسوب می‌شود که از ده‌ها هزار پنل خورشیدی کوچک تشکیل شده است. این امر به گوگل کمک می‌کند تا به هدف خود در مورد استفاده از 100 درصد انرژی تجدیدپذیر تا پایان دهه جاری دست پیدا کند.

در تصاویر پایین، طراحی سقف این پردیس کاملا به شکل یک سایبان یا چادر دیده می‌شود که گوگل برای انجام چندین عملکرد دست به چنین طراحی زده است: محافظت از فضای داخل، ارائه نور موردنیاز به کارمندان برای مشاهده فضای بیرونی و به حداکثر رساندن میزان آبی که می‌تواند در هنگام باران، برای مصارف مجدد جذب و ذخیره شود. شکل منحنی آن نیز به جذب نور خورشید برای پنل‌های خورشیدی کمک می‌کند. همچنین سیستم تهویه آن از 100 درصد هوای بیرون استفاده می‌کند.

به طور کلی، نحوه توسعه این پردیس باعث می‌شود تا میزان انتشار کربن داخلی آن به نصف کاهش پیدا کند و همچنین میزان استفاده از آب را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است. گوگل همچنین توضیح می‌دهد که هر میز دارای فضای سبز، نور روزانه و مناظر زیبایی خواهد بود تا «سلامت و رفاه افراد داخل» را بهبود بخشد.

گوگل به تازگی برنامه کاری ترکیبی کارمندان خود را آغاز کرده که در همین راستا کارمندان چند بار در طول هفته باید در دفاتر حضور داشته باشند. وجود بسیاری از ویژگی‌ها در Bay View می‌تواند به این دسته از کارمندان که دو سال گذشته از خانه کار کرده‌اند، کمک زیادی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی