ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خمپاره‌انداز پهپاد
علمی

این خمپاره‌انداز هلندی پهپادهای تجاری را به بمب‌افکن تبدیل می‌کند [تماشا کنید]

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک شرکت ناشناس هلندی خمپازه‌اندازی طراحی کرده که می‌تواند به پهپادهای تجاری وصل شود و اهداف نظامی را منهدم کند. ظاهرا نمونه اولیه این دستگاه به اوکراین فرستاده شده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک شرکت ناشناس هلندی خمپازه‌اندازی طراحی کرده که می‌تواند به پهپادهای تجاری وصل شود و اهداف نظامی را منهدم کند. ظاهرا نمونه اولیه این دستگاه به اوکراین فرستاده شده و احتمالا در برخی عملیات‌ها برای حمله به نیروهای روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش وب‌سایت TheDrive، این شرکت هلندی خمپاره‌اندازی ساخته که احتمالا می‌تواند به زیر هر کوادکوپتری با قابلیت تحمل وزن آن وصل شود. ویدیویی که در کنار این گزارش‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد که این خمپاره‌انداز چگونه کار می‌کند و با چرخش‌های خود چگونه بمب‌ها را بر روی اهداف رها می‌سازد.

این دستگاه احتمالا پیش‌تر توسط نیروهای اوکراین علیه روسیه استفاده شده است. ویدیویی که از یکی از حملات هوایی این کشور در دست داریم، می‌تواند عملکرد این خمپاره‌انداز پهپادی را در میدان مبارزه نشان دهد. طبق گزارش‌ها، این ویدیو حمله پهپادی به یک تانک روسی T-72B3 را از طریق چهار بمب نشان می‌دهد که با فاصله نسبتا کوتاه از یکدیگر روی این هدف رها شده‌اند.

با توجه به اندازه و شکل خمپاره‌ها، تعداد بمب‌های به کار رفته و رهاسازی افقی، می‌توانیم حدس بزنیم که در این عملیات از همین خمپاره‌انداز استفاده شده است. این دستگاه ظاهرا برای نیروهای نظامی اوکراین ساخته شده، اما اولین نمونه از این سلاح نیست که به صحنه جنگ روسیه و اوکراین رفته است.

خمپاره‌انداز پهپاد

خمپاره‌اندازی با پهپاد قبلا هم دیده شده بود

نیروهای روس هم از پهپادهای بمب‌افکن در این جنگ استفاده کرده‌اند. پیش‌تر دو ویدیو به سطح شبکه اجتماعی توییتر راه پیدا کرده بود که رهاسازی خمپاره روی مواضع نیروهای اوکراین را نشان می‌داد. البته نمونه روسی ظاهرا چنین دستگاه پیشرفته نداشته و از روش ساده‌تری استفاده کرده است. تحلیل‌گران حدس می‌زنند که در این نمونه، نارنجک درون وسیله ساده‌ای مثل لیوان قرار داشته تا در هنگام برخورد با هدف منفجر شود.

این اولین باری نیست که از پهپادها برای رهاسازی بمب در عملیات‌های نظامی استفاده می‌شود، چرا که قبلا در نبرد با داعش و در مکزیک هم شاهد استفاده از این روش بودیم، اما پیشرفت این فناوری‌ها می‌تواند نگاه عموم جامعه به انواع پهپاد و حتی پهپادهای تجاری را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی