ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

از کار افتادن سامانه فروش یکپارچه
خودرو

سامانه یکپارچه فروش نیامده از کار افتاد؛ افتضاح مدیریتی وزارت صمت در تنظیم بازار خودرو

در حالی که وزارت صمت اصرار دارد که خودروسازان بخش خصوصی و دولتی از طریق سامانه فروش یکپارچه موردنظر این وزارت‌خانه محصولات خود را راهی بازار کنند شاهد از کار افتادن آن در روزهای نخست ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

در حالی که وزارت صمت اصرار دارد که خودروسازان بخش خصوصی و دولتی از طریق سامانه فروش یکپارچه موردنظر این وزارت‌خانه محصولات خود را راهی بازار کنند شاهد از کار افتادن آن در روزهای نخست استفاده هستیم. با ادامه یافتن مشکل مذکور در روز دوم نیز بسیاری از خریداران با مشکلاتی در بارگذاری اطلاعات و نهایی کردن ثبت نام مواجه هستند.

متقاضیان اعلام می کنند که صرفا سه مرحله از مراحل هفت‌گانه ثبت‌نامی را طی می‌کنند و پس از آن امکان ورود، ثبت اطلاعات، تایید نهایی و دریافت کد رهگیری وجود ندارد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شهر آفتاب میزبان چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران بوده و خودروسازان به خصوص خودروسازان بخش خصوصی می‌توانستند در این فرصت با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و طرح‌های فروش خود را ارائه دهند.

وزارت صمت از کار افتادن سامانه فروش یکپارچه را به اولین روز باز شدن این سایت مرتبط می‌داند و می‌گوید که در مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده مشکل بر طرف خواهد شد.

البته به نظر می رسد که در این میان گویا این سامانه مراحل آزمایشی و تست‌های فنی را نگذرانده است و به همان اندازه که دستور العمل شتاب‌زده اعلام شد، این سامانه نیز به همان اندازه با عجله بالا آمده است، چراکه این حجم از بی‌مبالاتی از وزارت خانه عریض و طویلی مانند صمت بسیار بعید و غیر قابل باور است.

به عنوان نمونه در اظهار نظری مدیرعامل بهمن موتور عنوان کرد که استفاده از سامانه مذکور، تأثیر مثبتی در رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده واقعی ندارد و مخالف استفاده از این سامانه است اما به هر حال تابع قوانین است.

به گفته وزیر صمت، هدف این سامانه فراهم کردن شرایط مساوی و منصفانه برای شرکت‌های مختلف جهت فروش خودروها و از همه مهم‌ترین، افزایش شفافیت در روند عرضه آن‌ها است.

با این وجود، سامانه فروش متمرکز یک ایراد بزرگ دارد، و آن فعال بودن رویه قرعه‌کشی است. به نظر می‌رسد با وجود ابراز مخالفت‌های مختلف در خصوص اجرای نه تنها تاکنون اقدامی برای حذف قرعه‌کشی صورت نگرفته، بلکه شاهد اجرای آن در سیستم یکپارچه فروش هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • کاوه .
    کاوه . | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اعلام شده که قرعه کشی به مرور برای محصول های مختلف تا پایان سال حذف میشه. شما که الحمدلله سواد دارید، میدونید وقتی یه سامانه متمرکز ساخته میشه بنا به ترافیک و درخواست های آنی که به سرور داده میشه ممکنه سامانه مختل بشه. مردم مام که الحمدلله شناسنامه به دست نشستن که ماشین بی کیفیت سایپا و ایران خودرو رو روی هوا بزنن، همین میشه که سایت کرش میکنه دیگه. همین که روند ثبت نام و قرعه کشی (فعلا تا زمانی که قرعه کشی حذف شه) از زیر دست خودروسازها خارج شده خوبه برای گام اول اما باید روند رو ادامه داد و تکمیل کرد.

  • pars
    pars | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    باید جلوی فروش و گارانتی و تعویض پلاک رو بگیرن که دلالی جمع بشه ، صرف تغییر سایت خیلی فایده نداره هرچند از اینکه سایت خودروسازی باشه بهتره

  • molavy
    molavy | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    باز قرعه کشی رو خود خودروساز ها انجام ندن خیلی بهتره

    • noisymind
      noisymind | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

      اون موقع هم میگفتن قرعه کشی رو خود خودروسازها انجام نمیدن ( اگه راست بگن!) ولی الان هم چیزی عوض نشده و فقط سایت ثبت نام عوض شده!!

مطالب پیشنهادی