ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فیس لیفت ب ام و سری 3 رونمایی شد؛ هنوز می‌توان به مونیخی‌ها امیدوار بود

فیس لیفت ب ام و سری 3 رونمایی شد. این نسخه از پرفروش‌ترین سدان باواریایی‌ها که به عنوان مدل 2023 به فروش خواهد رسید، متحمل تغییراتی در نمای جلو و عقب شده تا با چهره‌ای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

فیس لیفت ب ام و سری 3 رونمایی شد. این نسخه از پرفروش‌ترین سدان باواریایی‌ها که به عنوان مدل 2023 به فروش خواهد رسید، متحمل تغییراتی در نمای جلو و عقب شده تا با چهره‌ای بروزتر، قدرت رقابت‌پذیری خود را بیش از پیش حفظ کند. اما بیشترین تغییرات این نسخه در داخل کابین به وقوع پیوسته، جایی که سری 3 با برادر بزرگ‌تر خود، یعنی سری 7 همسوتر شده است.

فیس لیفت ب ام و سری 3

در سال‌های اخیر ب ام و با نسخه‌های فیس‌لیفت طرفداران خود را در شوک فرو می‌برد، چرا که دامنه تغییرات در آنها بسیار و غیرمتعارف زیاد بود. این قاعده درباره سری 3 2023 صادق نیست و می‌توان تغییرات آن را معقول و متناسب با رسم دیرینه ژرمن‌ها دانست.

فیس لیفت ب ام و سری 3

طراحی نمای بیرونی فیس لیفت ب ام و سری 3

شاخص‌ترین تغییر ب ام و سری 3 2023 در نمای روبرو، به چراغ‌های اصلی و فرم سپر مربوط می‌شود. در این نسخه چراغ‌ها باریک‌تر شده و گرافیک دوقلوی آنها همانند مدل‌های جدید به L برعکس تغییر پیدا کرده است. به غیر از چراغ‌ها، در فرم جلوپنجره نیز بازنگری‌هایی جزئی صورت گرفته و پره‌های عمودی آن حالا دوقلو هستند. سپر هم عضلانی‌تر شده و روی آن خطوط تیزتر و ورودی هوای بزرگ‌تری دیده می‌شود.

فیس لیفت ب ام و سری 3
سری 3 مدل 2023
سری 3 مدل 2022

در نمای عقب به جز سپر سایر اجزا تقریبا دست‌نخورده باقی مانده‌اند. به موازات سپر جلو، سپر این بخش هم بازطراحی شده و ساختار اسپرت‌تری دارد.

سری 3 مدل 2023
سری 3 مدل 2022

ب ام و سری 3 مدل 2023 با رینگ‌ها و رنگ‌های جدیدی قابل انتخاب خواهد بود. این رنگ‌ها عبارتند از خاکستری متالیک آسمان خراشی برای تمامی تریم‌ها و خاکستری متالیک بروکلین برای تریم M340i. این رنگ به عنوان یک آپشن در پکیج M Sport برای تریم‌های 330i و 330e هم قابل انتخاب است. جلوپنجره کرومی، تیغه‌های اختصاصی، فرمان متغیر ورینگ‌های 19 اینچی از دیگر موارد حاضر در پکیج M Sport هستند.

فیس لیفت ب ام و سری 3

تریم‌های اسپرت M340i و M340i xDrive با دقت در جلوپنجره مشبک اختصاصی، پره‌های دوگانه رینگ‌ها، خروجی‌های اگزوز ذوزنقه‌ای و اسپویلر کوچک عقب قابل شناسایی هستند. شایان ذکر است تریم M340i با نشان اختصاصی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس بخش M طراحی شده، قابل سفارش خواهد بود.

طراحی کابین فیس لیفت ب ام و سری 3

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، دامنه تغییرات در داخل کابین فیس‌لیفت ب ام و سری 3 بیشتر است. اضافه شدن پنل عریض به پشت فرمان، مهم‌ترین تغییری است که در همان نگاه نخست جلب توجه می‌کند. این پنل منحنی که در سری 7 جدید هم استفاده شده، دو نمایشگر بزرگ را در خود جای داده است. نمایشگر مخصوص راننده ابعادی برابر با 12.3 اینچی دارد. نمایشگر مربوط به سیستم اینفوتینمنت هم که اندکی به سمت راننده متمایل شده، 14.9 اینچی است.

فیس لیفت ب ام و سری 3
سری 3 مدل 2023
سری 3 مدل 2022

فیس‌لیفت ب ام و سری 3 به نسخه 8 از سیستم عامل اختصاصی کمپانی مجهز است. این نسخه یک دستیار شخصی هوشمند دارد و تشخیص فرمان‌های صوتی در آن از دقت بیشتری برخوردار است. بد نیست بدانید برای بالا و پایین بردن شیشه‌ها، باز و بسته کردن سانروف و تنظیم سیستم تهویه مطبوع راننده می‌تواند از فرمان‌های صوتی استفاده کند.

مدل 2023 از سری 3 برای عصر 5G آماده‌سازی شده و با کمک یک آنتن اختصاصی توانایی اتصال به چنین شبکه‌ای را دارد. این سدان کامپکت آلمانی از eSIM پشتیبانی می‌کند و خریداران می‌توانند از آن به عنوان شناسه اختصاصی ب ام و استفاده کنند. در صورت نیاز این شناسه و اطلاعات مرتبط به سایر خودروها قابل انتقال خواهد بود.

مشخصات فنی فیس لیفت ب ام و سری 3

در زیر پوسته، ب ام و سری 3 مدل 2022 تغییرات خاصی ندارد و با همان پیشرانه‌های قبلی عرضه خواهد شد. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم تریم 330i با موتور 2 لیتری چهار سیلندر سابق به فروش خواهد رسید. این موتور توربوشارژ توانایی تولید 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروبخش تریم 330e همین موتور 2 لیتری است که با یک موتور الکتریکی همکاری می‌کند. این دو موتور در مجموع قدرتی برابر با 280 اسب بخار و گشتاوری برابر با 420 نیوتن متر دارند.

فیس لیفت ب ام و سری 3

در تریم اسپرت M340i وظیفه انتقال قدرت را موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی بر عهده دارد. این موتور 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در تمامی این تریم‌ها، گیربکس هشت سرعته خودکار نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. ناگفته نماند سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ که باواریایی‌ها از آن با نام xDrive یاد می‌کنند، در لیست آپشن‌های تمامی تریم‌ها حضور دارد.

فیس لیفت ب ام و سری 3

قیمت و زمان عرضه فیس لیفت ب ام و سری 3

در رابطه با قیمت ب ام و فعلا حرفی به میان نیاورده و انتظار می‌رود با نزدیک شدن به زمان عرضه لیست قیمت سری 3 مدل 2023 منتشر شود. تریم 330i از این خودرو در مدل 2022 قیمتی برابر با 42,445 دلار دارد. تریم اسپرت M340i هم با پرداخت 55,695 دلار قابل خرید است. با توجه به رسم دیرینه، بعید است که قیمت نسخه فیس‌لیفت تفاوت فاحشی با این ارقام داشته باشد.

این سدان محبوب از جولای (تیرماه) راهی بازار آمریکا خواهد شد. تمامی مدل‌های مخصوص این کشور به طور اختصاصی در کارخانه جدید سن لوئیس پوتوسی مکزیک تولید می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی