ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

بیل گیتس توضیح داد که چرا علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز ندارد

«بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت که اکنون چهارمین فرد ثروتمند جهان با دارایی خالص 125 میلیارد دلاری است، می‌گوید تاکنون در بازار کریپتو سرمایه گذاری نکرده است و برای این موضوع دلایلی دارد. بیل گیتس در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۱

«بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت که اکنون چهارمین فرد ثروتمند جهان با دارایی خالص 125 میلیارد دلاری است، می‌گوید تاکنون در بازار کریپتو سرمایه گذاری نکرده است و برای این موضوع دلایلی دارد.

بیل گیتس در بخشی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد:

«دوست دارم روی چیزهایی سرمایه گذاری کنم که محصول ارزشمندی دارند. محصولات هر شرکت میزان ارزشمندی آن را مشخص می‌کند. اما در مورد بازار کریپتو به این شکل نیست و کاربران ارزش آن را تعیین می‌کنند.»

پیش از این وی در مورد سرمایه گذاری در بازار کریپتو نگاهی تردیدآمیزی داشت و در مصاحبه ماه فوریه با بلومبرگ، این میلیاردر نگرانی خود را نسبت به گرفتار شدن مردم عادی در جنون بیت کوین ابراز کرده بود. با سقوط بازار رمزارزها و استیبل کوین TerraUSD در هفته گذشته و ریزش ۹۹.۹۹ درصدی رمزارز لونا جو ناآرامی بر بازار کریپتو حاکم شد و تقریبا تمامی بازار با ریزش مواجه شد.

ریزش بیت کوین و سایر رمزارزها

داده‌های آماری نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در ماه جاری میلادی در حدود 27 درصد کاهش یافته است، در حالی که ارزش اتریوم نیز با ریزش 36 درصدی روبرو بوده است. بیل گیتس در مصاحبه ماه فوریه به این نکته اشاره کرد:

«اگر اندازه ایلان ماسک پول ندارید، مراقب سرمایه‌گذاری در بیت کوین باشید.»

بیل گیتس در ان مقطع زمانی در مصاحبه‌ای با «وال استریت ژورنال» درباره رمزارزها صحبت کرده و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دنیا بدون کدام پیشرفت تکنولوژی می‌تواند به کارش ادامه دهد، در پاسخ به رمزارزها اشاره کرد:

«روش کار امروزی رمزارزها باعث انجام برخی فعالیت‌های مجرمانه خاص می‌شود و آن‌ها را ممکن می‌کند. بنابراین خلاص شدن از دست آن‌ها یک اقدام مثبت خواهد بود. احتمالا باید می‌گفتم سلاح بیولوژیک که واقعا بد است.»

در ادامه وی تئوری کشت تراشه از طریق واکسن برای ردیابی مردم را رد کرد و گفت دلیلی ندارد وی بخواهد بداند مردم کجا هستند. در ادامه این سوال را مطرح کرد که چنین اطلاعاتی چه کاربردی برای وی خواهند داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی