ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس‌اپ
تکنولوژی

واتس‌اپ Cloud API معرفی شد؛ تعامل راحت‌تر صاحبان مشاغل با مشتریان در نسخه تجاری

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل متا، در جریان رویداد مجازی Conversations از ابزار جدیدی برای نسخه تجاری واتس‌اپ با نام WhatsApp Cloud API رونمایی کرد که به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد راحت‌تر با مشتریان خود تعامل داشته باشند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۹

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل متا، در جریان رویداد مجازی Conversations از ابزار جدیدی برای نسخه تجاری واتس‌اپ با نام WhatsApp Cloud API رونمایی کرد که به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد راحت‌تر با مشتریان خود تعامل داشته باشند و پیام ارسال کنند.

اپلیکیشن پیام رسان متعلق به شرکت متا، WhatsApp Business API را در آگوست سال 2018 برای نسخه تجاری خود معرفی کرده بود. ابزار WhatsApp Cloud API که اکنون معرفی شده گام مهم بعدی آن برای توسعه‌دهندگان و کسب‌و‌کارهای سراسر جهان محسوب می‌شود تا از طریق خدمات ابری رایگانی که توسط شرکت متا ارائه می‌شود، در واتس‌اپ حضور پیدا کنند.

واتس‌اپ

دسترسی فوری کسب‌و‌کارها به اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ

مدیرعامل متا توضیح می‌دهد که با وجود این ویژگی، کسب‌و‌کارها دیگر نیازی به پرداخت هزینه بسیار زیادی برای سرور ندارند و از سویی دیگر، به اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز برای دسترسی فوری به مشتریان خود دسترسی خواهند داشت.

زاکربرگ در بخشی از سخنرانی خود در این رویداد گفت:

«در حال حاضر، بیش از 1 میلیارد کاربر در هر هفته از طریق خدمات پیام رسانی ما با حساب‌های تجاری ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها به دنبال راهنمایی هستند تا محصولات و خدمات خود را پیدا کنند و هرچیزی، از اقلام گران تا کالاهای روزمره را خریداری کنند.»

متا (که البته در آن زمان فیس‌بوک نام داشت) واتس‌اپ را در سال 2014 خریداری کرد. هرچند این اپلیکیشن در سراسر جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد، اما هنوز هیچ درآمدی برای مالک خود به همراه نداشته است.

واتس‌اپ

زاکربرگ در آن زمان موافقت کرده بود که ارائه تبلیغات در واتس‌اپ راه درستی برای کسب درآمد از آن نیست. با این وجود، «برایان اکتون» و «جان کوم» به خاطر عدم توافقش با زاکربرگ برسر مباحثی چون حریم خصوصی و رمزنگاری بنیانگذاران واتس‌اپ، این شرکت را در سال‌ها 2017 و 2018 به دلیل ترک کردند. اخیرا اکتون از فروش واتس‌اپ به قیمت 22 میلیارد دلار ابراز پشیمانی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی