ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا
تکنولوژی

اتحادیه اروپا می‌خواهد نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای اپل را به‌روی توسعه‌دهندگان باز کند

اتحادیه اروپا به دنبال اجرا کردن قوانینی است که شرکت‌هایی مثل اپل را وادار می‌کند دسترسی به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود را باز کنند. این اتحادیه حتی از شرکت‌ها می‌خواهد واحدهای ویژه‌ای را در کمپانی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

اتحادیه اروپا به دنبال اجرا کردن قوانینی است که شرکت‌هایی مثل اپل را وادار می‌کند دسترسی به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود را باز کنند. این اتحادیه حتی از شرکت‌ها می‌خواهد واحدهای ویژه‌ای را در کمپانی افتتاح کنند تا از تبعیت از قانون اطمینان حاصل شود.

اتحادیه اروپا هفته گذشته قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را به رای گذاشت و آن را به‌صورت موقت با اتفاق آرا تصویب کرد. نسخه جدید DMA به‌طور خاص شرکت‌هایی مثل اپل را هدف قرار داده که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار را کنترل می‌کنند. چرا که این شرکت با تعاریف این قانون به خاطر حجم درآمدهای سالانه در اروپا و مالکیت و مدیریت پلتفرمی با این تعداد کاربر فعال به عنوان یک «دروازه‌دار» (Gatekeeper) شناخته می‌شود.

این قانون قصد دارد به توسعه‌دهندگان اجازه دهد به قابلیت‌هایی مثل ان‌اف‌سی، Secure Element، مکانیزم‌های احراز هویت و نرم‌افزارهایی که این ویژگی‌ها را کنترل می‌کنند، دسترسی داشته باشند. توسعه‌دهندگان از این طریق می‌توانند یکپارچگی برنامه‌های خود با پلتفرم‌های اپل را افزایش دهند.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا پیام‌رسان‌ها را تعامل‌پذیر می‌کند

یکی از تبصره‌های جدید DMA لزوم تعامل‌پذیرسازی سرویس‌های پیام‌رسانی و تماس‌های ویدیویی است. این یعنی برنامه‌هایی مثل اپ‌های شرکت متا از جمله واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر باید امکان تبادل پیام با iMessage اپل را داشته باشند. قانون بازارهای دیجیتال در شرایط فعلی گروهی از قانون‌گذاران را در اتحادیه اروپا معرفی خواهد کرد تا با قانون‌گذاران کشورهای عضو این اتحادیه هماهنگ باشند و از دروازه‌دارها بخواهند واحد ویژه‌ای برای تبعیت از قانون ایجاد کنند.

بر اساس این قانون، اتحادیه اروپا می‌تواند اپل را مجبور به اعمال تغییراتی در اپ استور، اپ Messages، فیس‌تایم، مرورگرهای شخص ثالث و سیری کند. برای مثال، این قانون می‌تواند به کاربران اجازه نصب فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و نصب برنامه از خارج اپ استور را بدهد.

قانون بازارهای دیجیتال قرار است یک بار دیگر در ماه ژوئیه (تیر یا مرداد) در پارلمان اروپا به رای گذاشته شود و بعد به شورای اروپا برود. این طرح پس از تصویب، در EU Official Journal چاپ می‌شود و 20 روز بعد به مدت شش ماه به شرکت‌ها اجازه خواهد داد تا تغییرات لازم را برای تبعیت از قانون اجرا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی