ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک Smart Viewer کوالکام
تکنولوژی

کوالکام از نسل جدید عینک هوشمند مرجع خود رونمایی کرد؛ 40 درصد باریک‌تر از گذشته

کوالکام به تازگی از یک محصول مرجع جدید برای عینک های هوشمند واقعیت افزوده رونمایی کرده که Smart Viewer نام دارد و قرار است در ساخت دستگاه‌های مشابه به تولیدکنندگان سخت‌افزار کمک کند. این دستگاه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

کوالکام به تازگی از یک محصول مرجع جدید برای عینک های هوشمند واقعیت افزوده رونمایی کرده که Smart Viewer نام دارد و قرار است در ساخت دستگاه‌های مشابه به تولیدکنندگان سخت‌افزار کمک کند. این دستگاه می‌تواند به‌صورت بی‌سیم به کامپیوترهای شخصی یا موبایل وصل شود و حدود 40 درصد باریک‌تر از نمونه قبلی است.

نسخه جدید Smart Viewer توسط شرکت Goertek ساخته شده و عرضه محدودی دارد، اما قرار است در ماه‌های آینده در اختیار شرکت‌های بیشتری قرار بگیرد. این دستگاه مانند نسل قبلی به موبایل یا کامپیوتر وصل می‌شود و با کمک فناوری‌های ردیابی سر و دست قابلیت دسترسی به فناوری واقعیت ترکیبی را فراهم می‌کند.

کوالکام در این دستگاه از نمایشگر microLED استفاده می‌کند و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی و نرخ نوسازی 90 هرتزی را حفظ کرده است، با این حال میدان دید از 45 به 40 درجه رسیده است. اندازه فریم‌های این عینک 15.6 میلی‌متر و وزن آن 115 گرم است.

مقایسه عینک Smart Viewer کوالکام

عینک هوشمند کوالکام از اسنپدراگون XR2 استفاده می‌کند

عینک مرجع جدید کوالکام از چیپست اسنپدراگون XR2 استفاده می‌کند تا برای پردازش‌های مربوط به بینایی کامپیوتر و غیره قدرت بیشتری داشته باشد. این شرکت می‌گوید مادامی که کامپیوتر یا گوشی شما تراشه FastConnect 6900 داشته باشد، تاخیر ارتباط بین عینک و کامپیوتر یا گوشی فقط 3 میلی‌ثانیه خواهد بود.

عینک Smart Viewer کوالکام به لطف سه دوربین (دو دوربین تک‌رنگ و یک دوربین رنگی) و قابلیت‌های ردیابی حرکت دست به کاربر اجازه حرکت شش درجه‌ای می‌دهد. این دستگاه با استفاده از وای فای 6E و بلوتوث ارتباطات بی‌سیم خود را برقرار می‌کند.

«هوگو سوارت»، مدیر واحد AR/VR کوالکام می‌گوید عینک‌های قدرتمند ممکن است در 30 دقیقه 650 میلی‌آمپرساعت باتری مصرف کنند. با این حال، عینک‌هایی که ساده‌تر و سبک‌تر باشند، مصرف انرژی پایین‌تری خواهند داشت. کاربران همچنین می‌توانند با کابل از باتری‌های جداگانه استفاده کنند. با این حال، هنوز زمان زیادی باقی مانده تا بتوانیم از این عینک‌ها به عنوان مانیتور مجازی برای کار روزمره استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی