ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

واکنش اتحادیه فروشندگان تلفن همراه به ممنوعیت واردات آیفون: حداقل پرچمداران چینی و کره‌ای را ممنوع نکنید

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل ضمن مخالفت با ممنوعیت واردات آیفون، پیشنهاد کرد حداقل تا شهریورماه روی این بحث کار کارشناسی صورت گیرد تا بازار موبایل ملتهب نشود. او همچنین ابراز امیدواری کرد این ممنوعیت، به ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۰

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل ضمن مخالفت با ممنوعیت واردات آیفون، پیشنهاد کرد حداقل تا شهریورماه روی این بحث کار کارشناسی صورت گیرد تا بازار موبایل ملتهب نشود. او همچنین ابراز امیدواری کرد این ممنوعیت، به گوشی‌های بالای 600 دلار چینی و کره‌ای تسری پیدا نکند.

«ابراهیم درستی»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه در گفت‌وگو با ایسنا، به بحث ممنوعیت واردات آیفون اشاره کرده و گفت:

«با ممنوعیت واردات آیفون به این شکل مخالفیم. باید بیشتر کار کارشناسی روی این مسئله انجام شود. پیشنهاد ما این است که حداقل تا شهریور که پیش‌تر اعلام شده بود، روی این طرح ممنوعیت واردات گوشی‌های لوکس، کار کارشناسی انجام شود تا بازار دچار التهاب نشود.»

او با تاکید بر اینکه باید سلیقه مصرف کننده در نظر گرفته شود و برای خریدار محدودیت ایجاد نشود، تصریح کرد: «اگر ممنوعیت واردات آیفون به بحث ممنوعیت واردات موبایل‌های آمریکایی باز می‌گردد که هرطور بزرگان صلاح بدانند عمل می‌شود؛ اما نباید این اتفاق بیفتد که موبایل‌های چینی و کره‌ای بالای 600 دلار هم اجازه ورود پیدا نکند.»

درستی با اشاره به وضعیت بازار موبایل اظهار داشت قیمت موبایل وابسته به نرخ دلار است: «حالا هم مقرر شده واردکنندگان گوشی‌های بالای 600 دلار، از ارز حاصل از صادرات خشکبار استفاده کنند. اگر این ارز بالاترین نرخ ارز در بازار باشد، اختلاف قیمت در بازار موبایل بین کالاهای مختلف زیاد می‌شود، اما نباید وضعیت به گونه‌ای شود که مصرف کننده ضرر کند.»

گفتنی است صبح امروز اعلام شد با تغییر گروه کالایی آیفون، عملا واردات این گوشی به کشور ممنوع شده است. موضوعی که در عرض چند ساعت بازار موبایل کشور را به هم ریخته و باعث نایابی آیفون و افزایش سایر گوشی‌های پرچمدار شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۱ خرداد ۱۴۰۱

    شمارا به مقام انسانیت میرسانیم،،،

مطالب پیشنهادی