ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تکنولوژی ب ام و برای کاهش انتشار دی اکسید کربن با استفاده از رنگ های بازیافتی

کمپانی ب ام و اعلام کرده به منظور کاهش اثرات منفی بر محیط زیست، از رنگ‌های بازیافتی استفاده می‌کند. این رنگ‌ها از مواد تجدیدپذیر مثل زباله‌های زیستی یا پسماند کارخانه‌های تصفیه فاضلاب استخراج خواهند شد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

کمپانی ب ام و اعلام کرده به منظور کاهش اثرات منفی بر محیط زیست، از رنگ‌های بازیافتی استفاده می‌کند. این رنگ‌ها از مواد تجدیدپذیر مثل زباله‌های زیستی یا پسماند کارخانه‌های تصفیه فاضلاب استخراج خواهند شد. به گفته باواریایی‌ها، این کار وابستگی به نفت خام در فرایندهای تولید رنگ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود با این کار و دیگر اقدامانی که ب ام و در پیش خواهد گرفت، از تولید بیش از 15 هزار تن دی‌اکسید کربن تا سال 2030 جلوگیری گردد.

استفاده ب ام و از رنگ های بازیافتی

یواخیم پوست (Joachim Post) مدیر بخش خرید و شبکه تامین ب ام و در این رابطه اظهار کرده:

«از طریق کاهش وابستگی به مواد خام استخراج شده از سوخت‌های فسیلی، ما می‌توانیم بطور همزمان منابع طبیعی را حفظ کرده و در عین حال از تولید دی‌اکسید کربن اضافی جلوگیری کنیم. رنگ‌های پیشرفته بدست آمده از مواد خام تجدیدپذیر، یک گام بزرگ در این راستا هستند.»

استفاده ب ام و از رنگ های بازیافتی

رنگ سبز در واقع توسط شرکت BASF تولید می‌شود. ب ام و اولین خودروسازی خواهد بود که از این نوع رنگ در کارخانه‌های خود در اروپا استفاده می‌کند. همانطور که اشاره شد، این رنگ نه تنها پاک‌تر است، بلکه میزان ورود گازهای آلاینده به جو در حین فرایندهای تهیه و تولید، حمل و نقل و پردازش نفت خام را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر ب ام و از مواد ضد پوسیدگی و رنگ‌های مات بدست آمده از مواد پایدار در دو کارخانه لایپزیگ و رازلین استفاده می‌کند. این مواد و رنگ‌ها از نظر شیمیایی با نمونه‌های قبلی کاملا یکسان بوده و تمامی خواص و ویژگی‌های آنها را دارا هستند. در عوض میزان آلایندگی کربنی ناشی از این مواد و رنگ‌ها کمتر از نمونه‌های قبلی است.

استفاده ب ام و از رنگ های بازیافتی

گفته می‌شود با تصمیم جدید ب ام و میزان تولید دی‌اکسید کربن مربوط به بخش تامین رنگ، بیش از 40 درصد کاهش خواهد یافت. شایان ذکر است این برند پرطرفدار آلمانی سال گذشته یک روش نوین به نام EcoPaintJet برای رنگ کردن محصولات خود معرفی کرد. در این روش رنگ‌ها با دقت بیشتری پاشیده می‌شوند. ثمره این روش جدید و نوین، صرفه‌جویی 6 هزار مگاواتی در مصرف نیرو و کاهش آلودگی ناشی از کربن تا 2 هزار تن در سال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی