ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل ظاهرا روی یک «دستگاه مرموز» با سیستم عامل iOS کار می‌کند

زمانی‌ که شرکت‌ها محصولی با فرکانس رادیویی مانند بلوتوث یا Wi-Fi تولید می‌کنند، باید توسط سازمان‌های نظارتی مانند کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) تایید شود. حالا دستگاه مرموزی از اپل تحت عنوان «آداپتور شبکه» در پایگاه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

زمانی‌ که شرکت‌ها محصولی با فرکانس رادیویی مانند بلوتوث یا Wi-Fi تولید می‌کنند، باید توسط سازمان‌های نظارتی مانند کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) تایید شود. حالا دستگاه مرموزی از اپل تحت عنوان «آداپتور شبکه» در پایگاه FCC به ثبت رسیده که سیستم عامل iOS را اجرا می‌کند.

دستگاه اپل با کد «A2657» به ثبت رسیده و فقط به عنوان یک «آداپتور شبکه» از آن یاد شده است. هرچند در اسناد FCC هیچ تصویری از این دستگاه وجود ندارد، اما برخی جزئیات سخت‌افزاری آن توضیح داده شده است.

مشخصات دستگاه مرموز اپل

اپل

آداپتور شبکه اپل دارای دو درگاه گیگابیت اترنت (Gigabit Ethernet)، Wi-Fi، بلوتوث، NFC و همچنین یک پورت USB-C خواهد بود. پرونده‌های FCC همچنین نشان می‌دهند که این دستگاه دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و 1.5 گیگابایت رم است. نسخه دیگری از همین محصول با پورت لایتنینگ و تنها 1 گیگابایت رم نیز وجود دارد.

در کنار این موارد، آداپتور نسخه سیستم عامل 19F47 را اجرا می‌کند که فریمور اولیه iOS 15.5 است. با توجه به این موارد، می‌توان انتظار داشت که این دستگاه درست مانند استودیو دیسپلی، از تراشه اختصاصی اپل بهره ببرد.

در نهایت، اسناد FCC توضیح داده‌اند که این دستگاه در هنگام اتصال به مک‌بوک پرو و آی‌مک آزمایش شده است. سایر جزئیات آن هنوز نامشخص است، زیرا اپل تا نوامبر 2022 قرارداد عدم افشا امضا کرده است.

البته حتی با وجود این اسناد، نمی‌توان تضمین کرد که آداپتور شبکه اپل حداقل برای مصرف‌کنندگان معمولی روانه بازار شود. اپل چندین دستگاه ثبت شده دیگر در FCC دارد که برای اهداف و برنامه‌های داخلی خود درنظر گرفته شده‌اند، مانند ابزارهایی که توسط تکنسین‌ها برای تعمیر آیفون و مک استفاده می‌شود. البته موارد استفاده این آداپتور هنوز مشخص نشده، بنابراین همچنان باید زمان بیشتری را منتظر اخبار این دستگاه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی