ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید خودرو در بورس کالا
اخبار خودرو

روش خرید خودرو در بورس کالا از طریق کارگزاری‌های بورسی چگونه است؟

امکان خرید خودرو در بورس کالا اخیرا به یک موضوع داغ خبری تبدیل شده و نظر بسیاری از افراد، مخصوصا متقاضیان را به خود جلب کرده است. پس از راه‌اندازی سیستم یکپارچه فروش و بسته ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

امکان خرید خودرو در بورس کالا اخیرا به یک موضوع داغ خبری تبدیل شده و نظر بسیاری از افراد، مخصوصا متقاضیان را به خود جلب کرده است. پس از راه‌اندازی سیستم یکپارچه فروش و بسته شدن روش‌های مختلف عرضه خودرو، این بار بورس کالا به داد بازار خودرو می‌رسد.

بورس کالا یک بستر شفاف و عادلانه برای خرید خودرو است که ضمن عدم پیروی از مکانیزم قرعه‌کشی، نفوذ واسطه‌ها و دلالان را به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

وانت کارا از گروه بهمن، نخستین محصولاتی هستند که در بورس کالا به فروش رفته‌اند. بر اساس تجارب معاملاتی بهمن موتور، عرضه خودرو در بورس برخلاف تصورات و دیدگاه‌های منفی، باعث ورود تقاضاهای کاذب نشده، تقاضا بیش از عرضه نبوده و خودروها با قیمت معقولانه‌تری فروخته شده‌اند.

خرید خودرو در بورس کالا
وانت کارا بهمن موتور

به علاوه، سازوکار بورس کالا مبتنی بر کشف قیمت با توجه به میزان عرضه و تقاضا است. بنابراین بورس کالا به نوعی مانع افزایش قیمت محصولات می‌شود. خرید خودرو در بورس کالا از طریق بستری شفاف و متعادل صورت می‌گیرد که به طور هم‌زمان به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است. ولی چطور می‌توان در حراج خودرو در بورس کالا شرکت کرد؟

آموزش خرید خودرو در بورس کالا

برای شرکت در حراج خودرو، باید کد پذیرش در بورس کالا (یا همان کد بورسی/ کد مشتری) دریافت کنید. یعنی بورس کالا باید شما را به عنوان یک مشتری معتبر شناخته و کد بورسی برای شما صادر کند. با دو روش می‌توانید برای گرفتن کد بورسی کالا اقدام کنید؛ حضوری و الکترونیکی.

در روش حضوری، باید به یک کارگزاری معتبر بورس مراجعه کنید. توجه داشته باشید که کارگزاری، باید دارای مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار باشد. سپس مدارک و فرم‌های لازم را تکمیل کرده و آن‌ها را تحویل کارگزاری دهید. مدارک شما توسط بورس کالا مورد بررسی قرار می‌گیرند و سپس کد مشتری برای شما صادر می‌شود.

خرید خودرو از بورس کالا

در روش الکترونیکی، باید از قبل کد سجام داشته باشید. سپس به سامانه آنلاین کارگزاری بورس معتمد خود مراجعه کرده و کد ملی خود را وارد کنید تا یک پیامک حاوی رمز، از سوی سجام برای شما ارسال شود. رمز دریافتی را وارد کنید تا اطلاعات سجامی شما فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار گیرد و در نهایت کد بورسی برای شما صادر شود.

یکی دیگر از شروط خرید خودرو از بورس کالا برای متقاضی، داشتن حساب وکالتی است. اکثر بانک‌ها از سرویس حساب وکالتی پشتیبانی می‌کنند. متقاضی باید پیش از ثبت سفارش، وجه پایه معامله را به این حساب واریز کند. این وجه تا زمان انجام معامله مسدود و غیرقابل‌برداشت است، و پس از انجام معامله جهت تسویه به حساب بورس کالا انتقال می‌یابد.

توجه داشته باشید که خرید خودرو در بورس کالا تنها از طریق کارگزاری‌های بورسی صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی