ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت امسال ویجت‌های شخص ثالث را به ویندوز 11 می‌آورد

مایکروسافت امروز در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان بیلد اعلام کرد که می‌خواهد در ادامه سال جاری میلادی پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث را به ویندوز 11 بیاورد. ردموندی‌ها دسترسی توسعه‌دهندگان به ویجت‌های ویندوز 11 برای اپ‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۷

مایکروسافت امروز در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان بیلد اعلام کرد که می‌خواهد در ادامه سال جاری میلادی پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث را به ویندوز 11 بیاورد. ردموندی‌ها دسترسی توسعه‌دهندگان به ویجت‌های ویندوز 11 برای اپ‌های win32 یا PWA را در سال جاری میلادی فراهم خواهند کرد.

در حال حاضر سیستم ویجت‌های ویندوز 11 محدود به ویجت‌های بومی توسعه یافته توسط مایکروسافت است و همانطور که می‌توان حدس زد، با نمونه‌های کمی روبه‌رو هستیم. مایکروسافت برای برخی اپ‌های خود مانند اوت‌لوک و To Do ویجت توسعه داده، اما سایر آن‌ها بیشتر مبتنی بر وب هستند که مواردی مانند آب و هوا یا اخبار را در پنل‌های ویجت اختصاصی نمایش می‌دهند.

ویندوز 11 ویجت

پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث در ویندوز 11

«پانوس پانای»، مدیر بخش دستگاه‌ها و ویندوز مایکروسافت از واکنش مثبت کاربران به ویجت‌ها خبر داده:

«ما از بازخورد مشتریان درباره ویجت‌ها انرژی گرفته‌ایم. مردم از دسترسی سریع به محتواهایی که برای آن‌ها مهم‌تر است با این رویکرد که جریان کاری‌شان متوقف نشود، لذت می‌برند. در سال جاری میلادی شما می‌توانید برای اپ‌های Win32 و PWA خود در ویندوز 11 شروع به ساختن ویجت کنید. این ویجت‌ها از پلتفرم Adaptive Cards استفاده خواهند کرد.»

مایکروسافت جزئیات زیادی درباره برنامه‌اش اعلام نکرده، اما انتظار داریم به‌زودی ردموندی‌ها اطلاعات بیشتری درباره نحوه آوردن ویجت‌های شخص ثالث به ویندوز 11 منتشر کنند.

خبر پشتیبانی ویندوز 11 از ویجت‌های شخص ثالث چندین روز پس از شروع آزمایش ویجت‌های دسکتاپ جدید توسط مایکروسافت به همراه یک نوار جستجوی وب منتشر شده است.

در حال حاضر ویجت‌ها درون یک پنل اختصاصی در ویندوز 11 پنهان می‌شوند، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد به‌زودی کارایی آن‌ها را روی دسکتاپ افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی