ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

آیفون 14 پرو احتمالا از فناوری نمایشگر همیشه روشن بهره خواهد برد

سری آیفون 13 پرو اولین موبایل‌های اپل محسوب می‌شوند که با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion در دسترس کاربران قرار گرفتند. اگر نسل بعدی آیفون با ارتقا نرخ بروزرسانی از راه برسد، انتظار می‌رود هر دو ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

سری آیفون 13 پرو اولین موبایل‌های اپل محسوب می‌شوند که با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion در دسترس کاربران قرار گرفتند. اگر نسل بعدی آیفون با ارتقا نرخ بروزرسانی از راه برسد، انتظار می‌رود هر دو مدل آیفون 14 پرو با نمایشگر همیشه روشن معرفی شوند.

اپل برای آنکه مدل‌های آیفون 13 پرو را با نمایشگر ProMotion به بازار عرضه کند، از فناوری پنل LTPO با نرخ‌ تازه‌سازی متغیر استفاده کرد. نمایشگر ProMotion می‌تواند به صورت پویا نرخ فریم ریت را با سرعت و هر زمانی که کاربران به آن نیاز دارند، در اختیار آنها قرار دهند. چنین رویکردی به افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز کمک می‌‌کند.

با این وجود، در آیفون 13 پرو و آیفون 13 ​​پرو مکس، نمایشگرهای ProMotion اپل تنها نرخ بروزرسانی بین 10 تا 120 هرتز را پوشش می‌دهند. این در حالی است که پنل‌های LPTO مورد استفاده شرکت‌هایی مانند اوپو و سامسونگ می‌توانند هنگام مشاهده یک تصویر ثابت یا زمانی که دستگاه غیرفعال است، حتی رفرش ریت را تا یک هرتز نیز کاهش دهند.

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

«راس یانگ»، تحلیلگر بازار می‌گوید نمایشگرهای ProMotion مورد استفاده در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس ممکن است بتوانند نرخ بروزرسانی نمایشگر را تا یک هرتز نیز پایین بیاورند. با توجه به اینکه اپل چه تصمیمی در مورد نرخ بروزرسانی نمایشگر نسل بعدی آیفون می‌گیرد، ممکن است شاهد تغییراتی در طول عمر باتری دستگاه و ویژگی‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن باشیم.

مدل‌های مختلف اپل واچ 7 از نمایشگرهای LTPO استفاده می‌کنند که با چنین فناوری و بهره‌مندی از نمایشگر همیشه روشن، همانند نسل‌های قبلی از عمر باتری 18 ساعته بهره خواهند برد. مشابه گوشی‌های اندرویدی مجهز به LTPO، همین فناوری در آیفون می‌تواند زمان، تاریخ و هرگونه نوتیفیکیشن را بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی روی نمایشگر نمایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی