ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزارت ارتباطات و ارتش در راستای بومی سازی تجهیزات و مرزبانی فضای مجازی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و ارتش با بیان اینکه تلاش وزارت ارتباطات تحقق بومی‌سازی است، خبر استفاده وزارت ارتباطات از تجربیات ارتش را داد. عیسی زارع‌پور ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و ارتش با بیان اینکه تلاش وزارت ارتباطات تحقق بومی‌سازی است، خبر استفاده وزارت ارتباطات از تجربیات ارتش را داد.

عیسی زارع‌پور با تاکید بر تجربیاتی که در حوزه بومی‌سازی تجهیزات در نیروهای مسلح وجود دارد گفت: «می‌توان از تجربیات همکاران در ارتش جمهوری اسلامی در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و نیازمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره برد.»

او به بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در وزارت ارتباطات و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: «تلاش خواهیم کرد تا زمینه به‌روزرسانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ارتش را در راستای تقویت این زیرساخت‌ها فراهم کنیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتش جمهوری اسلامی گفت: «دو طرف یک وجه مشترک داریم و آن این است که ارتش سرافراز جمهوری اسلامی، مدافع مرزهای فیزیکی کشور است و ما هم در وزارت ارتباطات مرزبان، مرزهای فضای مجازی کشور هستیم.»

به گفته زارع‌پور، مرزبانی از فضای مجازی کار آسانی نیست چراکه در حال حاضر بسترها و یا سکوهای خارجی با ورود به فضای کشور، مرزهای فضای مجازی ما(و همه دنیا) را درنوردیده‌اند.

استفاده از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و ارتش

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه جامع همکاری‌های مشترک مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

فرمانده کل ارتش در آیین امضای تفاهم‌نامه با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه کشور گفت: «دشمنان در عرصه فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و طبیعتا ما نیز باید طوری کار و برنامه‌ریزی کنیم که از آنها عقب نباشیم بلکه یک قدم جلوتر از دشمن حرکت کنیم و این سطح همکاری ها و هم‌افزایی‌ها که بین سازمان‌ها اتفاق می‌افتد، حتما به ما کمک خواهد کرد.»

او با تاکید بر اینکه ارتش در بسیاری از حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، آماده همکاری و هم افزایی با وزارت ارتباطات است، گفت: «ما این آمادگی را داریم تا در شرایط بحرانی و روزهای اولیه وقوع حوادث با توجه به تخصص و توانمندی در حوزه‌های ارتباطی به وزارت ارتباطات کمک کنیم.»

همکاری مشترک دو نهاد دولتی و حاکمیتی

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از این مراسم،گفت: «در دوره جدید همکاری‌های مشترک، تلاش خواهیم کرد تا تمام ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را بسیج کنیم تا بتوانیم تحول دیجیتال را در ارتش هم رقم بزنیم و از همه ظرفیت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنیم تا ارتش بتواند مأموریت‌های خود را به شکل بهتری نسبت به گذشته مبتنی بر فناوری‌های جدید انجام دهد.»

همکاری مشترک ارتش و وزارت ارتباط یکی از تفاهم‌نامه‌هایی است که در این مدت وزارت ارتباطات امضا کرده است. همچنان جزئیات این تفاهم‌نامه و نحوه همکاری روشن نیست. اما تلاش برای حفظ امنیت مرزهای فیزیکی و مرزهای فضای مجازی از نکاتی است که در مراسم امضا تفاهم‌نامه بر آن تاکید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی