ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

GT 63 S E پرفورمنس
اخبار خودرو

هیولای 843 اسب بخاری مرسدس GT 63 S E پرفورمنس AMG

مرسدس در جشن 55 سالگی بخش پرفورمنس خود، از یک سوپر سدان جدید رونمایی کرد. خودروی AMG GT 63 S E Performance تلفیقی از بهترین تکنولوژی‌های قدیمی و فناوری‌های امروزی است و طلایه‌دار عصر جدید ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

مرسدس در جشن 55 سالگی بخش پرفورمنس خود، از یک سوپر سدان جدید رونمایی کرد. خودروی AMG GT 63 S E Performance تلفیقی از بهترین تکنولوژی‌های قدیمی و فناوری‌های امروزی است و طلایه‌دار عصر جدید خودروهای پرفورمنس مرسدس AMG به حساب می‌آید.

این خودرو به یک پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز است که شامل موتور توئین توربوی 4 لیتری 8 سیلندره با قدرت 639 اسب بخار و موتور برقی با قدرت 204 اسب بخار می‌شود. سیستم رانندگی چهارچرخ Four Matic پیشرانه پیچیده این خودرو را به هم متصل کرده است. یعنی هم موتور ساده و هم موتور برقی می‌توانند نیروی خود را به چرخ‌های جلو یا عقب انتقال دهند. این کنترل نیرو باعث می‌شود جی تی 63 S E به راحتی به حداکثر قدرت 843 اسب بخار با حداکثر گشتاور 1470 نیوتن متر دست پیدا کند!

طبق اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی مرسدس، این ماشین در عرض تنها 2.9 ثانیه از حالت سکون به شتاب 100 می‌رسد و حداکثر سرعت آن حدود 316 کیلومتر بر ساعت است.

GT 63 S E پرفورمنس
نمای پشت مرسدس آ ام گ جی تی 63 اس ای پرفورمنس

موتور توئین توربوی 8 سیلندره به یک گیربکس اتوماتیک چندکلاچه 9 سرعته وصل شده، حال آنکه موتور برقی منحصرا دارای گیربکس 2 سرعته است. بنابراین GT 63 S E پرفورمنس مجموعه‌ای از دو نوع انتقال نیرو، یک موتور توئین توربو V8، یک موتور برقی باتری دار و یک سیستم رانندگی چهارچرخ پیچیده با گشتاور لحظه‌ای است و در واقع قدرتمندترین محصول ساخته‌شده توسط مرسدس-AMG تاکنون به حساب می‌آید.

گذشته از این‌ها، GT 63 S E Performance با پکیج سفارشی F1 Edition در دسترس مشتریان اروپایی قرار می‌گیرد. این پکیج قیمتی حدود 23800 یورو داشته و تغییرات متعددی را روی ظاهر خودرو پیاده می‌کند. این تغییرات ظاهری عبارت‌اند از رنگ‌آمیزی خاکستری آلپاین با لوگوی AMG، رینگ‌های 21 اینچی پنج پر به رنگ مشکی مات، یک لوگوی گرافیکی در پایین رکاب درب‌ها، عناصر قرمز در اطراف ورودی‌های هوای سپر، دیفیوزر عقب و همین‌طور دور رینگ‌ها.

پکیج آئرودینامیک نیز برای جی تی 63 اس ای پرفورمنس ارائه شده که ظاهر جذاب‌تری را به خودرو می‌بخشد. این پکیج شامل اسپلیتر بزرگ‌تر در نمای جلو، بهینه‌سازی ورودی‌های هوا و دیفیوزر در نمای عقب، اسپویلر مشکی‌رنگ می‌شود. البته در کنار پکیج آئرودینامیک، معمولا مجموعه‌های AMG Night و AMG Night II مورد استفاده قرار می‌گیرند که حاوی عناصر متعدد به رنگ مشکی براق، شیشه‌های دودی و اگزوزهای کرومی بوده و جلوه خاصی به GT 63 S E  پرفورمنس می‌دهند.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی