ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیارک
علمی

پیش‌بینی دانشمندان: انسان‌ها تا 50 سال دیگر روی یک سیارک قدم می‌گذارند

دانشمندان در اخبار هیجان‌انگیزی پیش‌بینی کرده‌اند انسان‌ها به شرطی که تا سال 2038 وارد جو مریخ شوند، قادر خواهند بود تا سال 2073 روی یک سیارک قدم بگذارند. در مقاله آن‌ها همچنین توضیح داده شده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

دانشمندان در اخبار هیجان‌انگیزی پیش‌بینی کرده‌اند انسان‌ها به شرطی که تا سال 2038 وارد جو مریخ شوند، قادر خواهند بود تا سال 2073 روی یک سیارک قدم بگذارند. در مقاله آن‌ها همچنین توضیح داده شده که اگر همه چیز مطابق انتظار جلو برود، انسان‌ها قادر خواهند بود تا در سال 2103 به مشتری سفری داشته باشند و روی قمرهای آن فرود آیند و سال 2132 از زحل و قمرهایش بازدید کنند.

حضور روی یک سیارک تا سال 50 سال آینده

سیارک

در بخش مهمی از مقاله دانشمندان آمده است که انسان‌ها تاکنون در ماه (نزدیک‌ترین جرم آسمانی به زمین)، حضور داشته‌اند. مرحله بعدی، ساخت یک پایگاه در آن خواهد بود؛ برنامه فضایی آرتمیس ناسا و برنامه اکتشاف ماه چین هم اکنون با این اهداف در حال انجام هستند. سپس، انسان‌ها می‌توانند حدود سال 2037 به مریخ برسند که همچنین در آن زمان، میزان پیشمایش انسان در فضا به 56 میلیون کیلومتر (0.3763 واحد نجومی) افزایش پیدا می‌کند.

با فرض موفقیت آمیز بودن این ماموریت، همچنین می‌توان در مریخ نیز پایگاهی ایجاد کرد. در نهایت، اگر همه چیز مطابق با انتظار پیش رفته باشد، انسان‌ها می‌توانند سال 2073 روی یک سیارک، در سال 2103 روی قمرهای مشتری و در سال 2132 روی زحل قدم بگذارند.

سیارک

«جاناتان جیانگ» از آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) ناسا با همکاران خود این مقاله تحلیلی جدید را با توجه به نکاتی مانند «نرخ افزایش بودجه بخش‌های فضایی در طول زمان» و همچنین «سرعت پیشرفت فناوری از ابتدا عصر فضا» نوشته‌اند.

جیانگ در مصاحبه خود با وب‌سایت Interesting Engineering توضیح می‌دهد که یکی از عکس‌های منتشر شده توسط ناسا از کره زمین که توسط مریخ‌نورد کنجکاوی گرفته شده (تصاویر زیر)، محرک اصلی آن‌ها برای انجام این مطالعه در مورد اکتشافات اعماق فضا و ماموریت فضانوردان در جهان‌های دیگر بوده است.

او درباره این عکس توضیح می‌دهد:

«این [زمین] یک نقطه بسیار کوچک است که توسط تاریکی احاطه شده و درک فعلی ما از فیزیک می‌گوید که در این نقطه کوچک با منابع محدود و تغییرات آب و هوایی گیر افتاده‌ایم و این امر، دیر یا زود، خطر بزرگی برای ما محسوب می‌شود.»

او در ادامه به اشاره به هشدار «استیون هاوکینگ»، اشاره می‌کند که می‌گوید اگر می‌خواهیم زنده بمانیم، انسان‌ها باید در 200 سال آینده زمین را ترک کنند. این فیزیکدان معتقد است که خطر نابودی حیات روی زمین توسط برخورد یک سیارک، هوش مصنوعی یا تهاجم بیگانگان وجود دارد و همچنین اشاره کرد که تغییرات آب و هوایی نیز می‌تواند باعث مشکلات ویران‌گری برای بشریت شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ خرداد ۱۴۰۱

    این حرف ها چیه
    آقام آمریکا گفته من پنجاه سال قبل رفتم ماه
    فقط حال نمیکنم دوباره برم وگرنه کاری برام ندارم که

مطالب پیشنهادی