ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویژن گرن توریسمو سوزوکی
اخبار خودرو

426 اسب بخار برای رودستر فوق جذاب سوزوکی؛ ترکیب سه موتور برقی با قوای محرکه هایابوسا

خودروی ویژن گرن توریسمو سوزوکی (VGT) بر اساس کانسپت GSX-R/4 (سال 2001) ساخته شده، ولی به لطف به‌روزرسانی‌های متعدد، یک خودروی امروزی و مدرن به حساب می‌آید. پیشرانه درون‌سوز این اسپیدستر دونفره پشت چرخ‌های جلو ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

خودروی ویژن گرن توریسمو سوزوکی (VGT) بر اساس کانسپت GSX-R/4 (سال 2001) ساخته شده، ولی به لطف به‌روزرسانی‌های متعدد، یک خودروی امروزی و مدرن به حساب می‌آید. پیشرانه درون‌سوز این اسپیدستر دونفره پشت چرخ‌های جلو و مابین دو محور قرار می‌گیرد.

خودروی جذاب سوزوکی به جای موتور معمولی، از پیشرانه 1.3 لیتری به‌کاررفته در موتورسیکلت هایابوسا استفاده می‌کند. این نیروگاه با سه موتور برقی جفت شده تا هر چهارچرخ ماشین را به حرکت درآورند. خروجی ترکیبی پیشرانه منحصر به فرد VGT قدرتی معادل با 426 اسب بخار تولید کرده و حداکثر گشتاور آن به 610 نیوتن متر می‌رسد.

کانسپت GSX-R/4 سوزوکی

ویژن گرن توریسمو سوزوکی از روی خودروی سوئیفت اسپرت طراحی شده و وزن آن حدود 970 کیلوگرم است. از رینگ‌های آلیاژی دورنگ گرفته تا رنگ زرد بدنه، VGT اساسا یک نمونه تمام‌عیار هات هچ است که به خودروی اسپرت بدون سقف تبدیل شده و متأسفانه در حد کانسپت باقی می‌ماند.

ویژن گرن توریسمو سوزوکی
کانسپت VGT سوزوکی

البته سوزوکی در نمایشگاه اتومبیل توکیو از نمونه اولیه اسپرت هایابوسا (HSP) رونمایی کرده که به پیشرانه موتورسیکلت هایابوسا مجهز بوده و شباهت بسیاری به خودروهای TVR دارد.

سوزوکی حدود 16 سال پیش با کاربرد پیشرانه موتورسیکلت روی یک خودروی مسابقه‌ای، توانست مفهوم هر «چه کمتر بهتر» را به‌ حد اعلا برساند. خودروی HSP نیز در اصل یک مدل مسابقه‌ای بوده که به یک خودروی شهری تبدیل شده است و شاید روزی شاهد تولید انبوه چنین خودروهای جذابی برای جذب رانندگان علاقه مند به خودروهای اسپرت باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی