ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رئیس کل بانک مرکزی: سیم کارت موبایل برای وثیقه وام‌های خرد معتبر است

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر تسهیل وثیقه‌های بانکی جهت ارائه تسهیلات خرد، اعلام کرد سیم کارت موبایل افراد نیز می‌تواند جزو وثیقه بانکی برای دریافت وام محسوب شود. موضوعی که در «دستورالعمل اجرایی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر تسهیل وثیقه‌های بانکی جهت ارائه تسهیلات خرد، اعلام کرد سیم کارت موبایل افراد نیز می‌تواند جزو وثیقه بانکی برای دریافت وام محسوب شود. موضوعی که در «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» که چندی پیش از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد، گنجانده شده و برای کسانی است که از رتبه اعتباری مناسبی برخوردار باشند.

«علی صالح آبادی»، رئیس کل بانک مرکزی در بیست و نهمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی برخی از محورهای کاری و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در بانک مرکزی را توضیح داد.

او با اشاره به تسهیل پرداخت وام خرد به مردم گفت:

«یکی از محورهای کاری بانک مرکزی تقویت و اصلاح رابطه بانک‌ها و مشتریان بوده است. طبق وعده‌ای که به جامعه داده بودیم نیز بسته وام‌های خرد را به شبکه بانکی ابلاغ کردیم. در این باره وثایق متنوع و آسانی در نظر گرفته شده است، به طوری که سیم کارت موبایل افراد می‌تواند جزو وثایق بانکی محسوب شود.»

گفتنی است ابتدای اردیبهشت ماه، بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» را در راستای ایجاد شرایط لازم برای تسهیل بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات خرد بانکی مبتنی بر اعتبارسنجی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل سقف مبلغ تسهیلات خرد معادل 200 میلیون تومان تعیین شده و از تاریخ ابلاغ، لازم الاجرا است.

در این دستورالعمل، بیش از 15 مورد تضامین و وثایق دیده شده که یکی از آن‌ها سیم کارت دائمی ثبت شده تحت مالکیت متقاضی تسهیلات است. همچنین مقرر شده اعطای تسهیلات خرد به متقاضیان دارای سابقه و امتیاز اعتباری بر اساس اعتبارسنجی، در قبال گرفتن حداکثر دو مورد وثیقه انجام پذیرد.

با تغییر رویه وثیقه در راستای پرداخت وام‌های خرد این سوال ایجاد می‌شود که آیا برخی از بانک‌ها حاضر می‌شوند تا قید ضامن را بزنند و صرفا به اعتبار سنجی و ارائه سیم کارت بسنده کنند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • goodarz
    goodarz | ۹ خرداد ۱۴۰۱

    تو خبر ها میگن بانک باید اینکار بکنه اون رو نکنه بعدش میری بانک میگن همش تو تلوزیون گفته شده و الکی هستشو ابلاغی نشده

مطالب پیشنهادی