ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

رشد 13 درصدی بازار ساعت‌های هوشمند در فصل اول 2022؛ ادامه صدرنشینی اپل

بر اساس مطالعات کانترپوینت، بازار ساعت‌های هوشمند بین ماه‌های ژانویه تا مارس 2022 شاهد رشدی 13 درصدی بوده است. طبق تحلیل‌ها، اگرچه فروش شرکت‌های اپل، سامسونگ و شیائومی نسبت به فصل قبلی کاهش 24 درصدی ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

بر اساس مطالعات کانترپوینت، بازار ساعت‌های هوشمند بین ماه‌های ژانویه تا مارس 2022 شاهد رشدی 13 درصدی بوده است. طبق تحلیل‌ها، اگرچه فروش شرکت‌های اپل، سامسونگ و شیائومی نسبت به فصل قبلی کاهش 24 درصدی داشته، اما نسبت به مدت مشابه سال 2021 با رشد مواجه شده است.

طبق این آمار، جایگاه اول بازار در سه ماهه نخست سال 2022 با سهمی 36.1 درصدی به غول فناوری کوپرتینو یعنی اپل تعلق گرفته است.

به گفته «سوجئونگ لیم»، یکی از تحلیلگران کانترپوینت عامل موفقیت اپل وفاداری کاربرانش به این برند است. همین امر موجب افزایش سهم اپل در بازار شده و همچنین رشد 14 درصدی فروش آن را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2021 در پی داشته است.

انتشار آمار بازار ساعت‌های هوشمند توسط کانترپوینت

سایر اطلاعات از آمار و تحلیل‌های کانترپوینت

از اپل که بگذریم، بنابر اطلاعات منتشر شده توسط کانترپوینت می‌بینم که جایگاه دوم در بازار ساعت‌های هوشمند با سهمی 10.1 درصدی به سامسونگ اختصاص یافته که با رشد 46 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2021، بخصوص عملکرد چشمگیری در بازار آسیا و اقیانوسیه داشته است.

از سوی دیگر هواوی با اینکه در جایگاه سوم برندهای پرفروش بازار ساعت‌های هوشمند قرار دارد، اما به علت جایگاه متزلزل بین‌المللی همچنان آمار 7.2 درصدی آن بدون تغییر باقی مانده است. این در حالی است که کاربران بازارهای بزرگ دیگر سوی گوشی‌ها یا ساعت‌های هوشمند فاقد GMS (سرویس‌های موبایل گوگل) نمی‌روند و همین امر به هواوی ضربه زده، البته این برند در بازار داخلی چین با قدرت به فعالیتش ادامه می‌دهد.

انتشار آمار بازار ساعت‌های هوشمند توسط کانترپوینت

شیائومی نیز با سهم 5 درصدی از بازار مقام چهارم را از آن خود کرده‌ و نسبت به سه ماهه نخست سال 2021 رشدی 69 درصدی را تجربه کرده که ظاهرا این امر را مدیون محبوبیت می بند‌های با قیمت زیر 100 دلار است.

در پایان گفتنی است که آمار حاضر، پنجمین سه ماهه متوالی است که بازار ساعت‌های هوشمند با وجود مشکلات اقتصادی و تورم جهانی، با رشد دو رقمی روبه‌رو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی