ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خط کشی های شبرنگ در جاده
اخبار خودرو

معجزه خط کشی های شبرنگ در جاده های استرالیا

دولت استرالیا با هدف افزایش سطح ایمنی مسیرهای مختلف و حفاظت از رانندگان و عابرین پیاده، تکنیک‌های متعددی را به کار گرفته که جالب‌ترین آن‌ها، خط کشی های شبرنگ در جاده های این کشور است. ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

دولت استرالیا با هدف افزایش سطح ایمنی مسیرهای مختلف و حفاظت از رانندگان و عابرین پیاده، تکنیک‌های متعددی را به کار گرفته که جالب‌ترین آن‌ها، خط کشی های شبرنگ در جاده های این کشور است. این خط‌کشی‌های شبرنگ در طول روز عادی به نظر می‌رسند. اما با تاریکی هوا، کم کم خود را نشان می‌دهند و به افراد در درک بهتر تقاطع و پیچ‌ها کمک می‌کنند. طرح مذکور فعلا در ایالت ویکتوریا در حال اجرا است.

یک شرکت ویکتوریایی به نام Tarmac Linemarking چند تصویر از اجرای آزمایشی طرح خط‌کشی‌های درخشان را در فیس‌بوک خود منتشر کرده است. ظاهرا این خطوط در تاریکی مطلق نیز قابل شناسایی بوده و راهنمای خوبی برای رانندگان و دوچرخه‌سواران هستند.

خط کشی های شبرنگ در جاده
خط کشی های درخشان در جاده

خط کشی های درخشان در جاده‌ها و خیابان‌های استرالیا، تنها یکی از برنامه‌های افزایش ایمنی مسیرهای این کشور بوده که سرمایه‌ای حدود 245 میلیون دلار به آن اختصاص یافته است. علاوه بر این طرح جالب، دولت می‌خواهد از سنگفرش‌های مجهز به چراغ‌های LED در نزدیکی تقاطع‌ها و همین‌طور علائم جاده‌ای بازتاب‌کننده برای افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات در طول شب استفاده کند.   

خط کشی های شبرنگ در جاده
خط کشی های شبرنگ در جاده

طرح خط‌کشی‌های شبرنگ ایده بسیار جالبی است که می‌تواند به سایر نقاط جهان راه پیدا کند. چون نه تنها موجب بهبود واکنش راننده به مسیر مقابل می‌شود، بلکه هیچ نقطه‌ضعفی در آن دیده نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • daatis
    daatis | ۲ بهمن ۱۴۰۲

    سلام.این یک اختراع ایرانیه که سالها پیش انجام شد.ولی مث همیشه مسئولان حمایت نکردن و سر از کشورهایی همچون اسسسسسسسسسسترالیاع دراورد! خدا میدونه این چندمین ایده و اختراع ایرانیاس که درطول تاریخ،سر از کشورهای دیگه درمیاره و سپس با به به و چه چه ایرانیا روبرو میشه که؛ نگاه کنید خارجیا چقد باهوشن!!!!!!!! (غافل ازینکه خبر ندارن فلان فناوری و ایده و دستگاهو هموطن خودشون طراحی و ساخته) خیلی ناراحت کنندس.......

  • farid47
    farid47 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

    خیلی جالب بود،
    ما اینجا خیلی از جاده هامون سالی یکبار الکی خط کشی میشه، خط کشی کنار جاده خیلی مهمتر از وسط هست.

    • Samannaruee
      Samannaruee | ۲ بهمن ۱۴۰۱

      متاسفانه ما اصلا جاده نداریم که خط کشی هم بشه ، همش جاده خاکی

مطالب پیشنهادی