ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا احتمالا نمونه اولیه ربات «اپتیموس» را مهر ماه به نمایش می‌گذارد

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که رویداد «روز هوش مصنوعی» (AI Day) این کمپانی بجای ماه آگوست، در تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر) برگزار می‌شود. به گفته ماسک، شاید تسلا در این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که رویداد «روز هوش مصنوعی» (AI Day) این کمپانی بجای ماه آگوست، در تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر) برگزار می‌شود. به گفته ماسک، شاید تسلا در این تاریخ بتواند یک نمونه اولیه از ربات تسلا یا همان «اپتیموس» را به نمایش بگذارد؛ نمونه‌ای که کار خواهد کرد.

به فاصله کوتاهی پس از اینکه رویترز در گزارشی اعلام کرد ایلان ماسک در تسلا به دنبال تعدیل نیروی 10 درصدی نیروهاست، ثروتمندترین فرد جهان توییتی درباره ربات اپتیموس منتشر کرد.

ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا

اپتیموس یک ربات انسان‌نماست که به گفته ایلان ماسک، کارهای تکراری و کسل‌کننده انسان‌ها را انجام می‌دهد. ماکت انسانی این ربات در جریان رویداد روز هوش مصنوعی تسلا در آگوست 2021 به نمایش گذاشته شد و تعجب حضار را در پی داشت. با توجه به صحبت‌های ماسک در سال‌های اخیر، دقیقا نمی‌دانیم با یک ربات واقعی روبه‌رو هستیم یا تنها ایده‌ای که هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نمی‌شود. با این حال حالا ماسک می‌گوید نمونه اولیه‌ای از این ربات که کار می‌کند را احتمالا در 30 سپتامبر به نمایش می‌گذارد.

ربات تسلا

اگر نگاهی به تاریخچه تسلا داشته باشیم، با محصولات بی‌شماری روبه‌رو می‌شویم که هرگز وارد بازار نشدند؛ از شبکه سوپرشارژ خورشیدی گرفته تا شارژرهای رباتیک با طراحی شبیه مار! بنابراین شاید اپتیموس هم جزو یکی از این همین پروژه‌ها باشد که تنها برای مدتی به سرخط خبرها تبدیل شود و سپس از به فراموشی سپرده شود.

تسلا اگرچه باارزش‌ترین شرکت خودروسازی دنیاست و محصولات محبوب زیادی را روانه بازار کرده، اما ساخت ربات انسان‌نما با کارهای گذشته این کمپانی تفاوت‌های زیادی دارد. در حقیقت شرکت‌های زیادی در سراسر جهان مشغول تولید چنین محصولی هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند به یک نمونه کارآمد برای عرضه تجاری و انبوه دست پیدا کنند.

مطرح‌ترین شرکت در این زمینه، «بوستون داینامیکس» است که با ربات‌های پیشرفته خود هوش از سرتان می‌برد، اما حتی همین کمپانی هم نتوانسته یک ربات انسان‌نمای کاملا کارآمد بسازد. برای مثال ربات «اطلس» که بسیار پیشرفته‌ است، هنوز نمی‌تواند حکم یک ربات انسان‌نمای کامل را داشته باشد و احتمالا سال‌ها طول می‌کشد تا بتواند چنین لقبی بگیرد.

با وجود تمام این گفته‌ها، باید تا رویداد AI Day تسلا در 30 سپتامبر منتظر بمانیم. شاید ایلان ماسک به وعده‌اش عمل کرد و با یک ربات انسان‌نمای پیشرفته روبه‌رو شدیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی