ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیانگونگ
علمی

چین 3 فضانورد را برای نظارت بر ساخت ایستگاه فضایی تیانگونگ به فضا پرتاب کرد

چین با موشک Long March 2F حامل فضاپیمای Shenzhou 14، سومین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ (CSS) فرستاد. سه خدمه این ماموریت شامل فرمانده «چن دونگ»، «لیو یانگ» و «کای شوژه» می‌شوند، که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

چین با موشک Long March 2F حامل فضاپیمای Shenzhou 14، سومین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ (CSS) فرستاد.

سه خدمه این ماموریت شامل فرمانده «چن دونگ»، «لیو یانگ» و «کای شوژه» می‌شوند، که در ساعت 07:14 دقیقه صبح امروز (15 خرداد) به سمت Tianhe، ماژول اصلی تیانگونگ رفتند که همچنان در حال ساخت است. فضاپیمای Shenzhou 14 حدود شش ساعت پس از پرتاب (حدود 13:14) به ایستگاه فضایی متصل شد.

تیانگونگ

سه فضانورد چینی، شش ماه را در فضا سپری خواهند کرد. فرمانده این ماموریت که سال 2016 در ماموریت Shenzhou 11 نیز حضور داشته، اولین ماموریت خود به عنوان فرمانده را انجام می‌دهد. لیو یانگ در سال 2012 با شنژو 9 به اولین فضانورد زن چینی تبدیل شد و اکنون دومین پرواز خود را انجام می‌دهد. کای شوژه نیز در حال انجام اولین ماموریت خود است.

ماموریت فضانوردان چینی در تیانگونگ

Tianhe ماژول اصلی 16.6 متری ایستگاه فضایی چین است که در آوریل 2021 به فضا پرتاب شده بود. تاکنون در مجموع شش فضانورد که خدمه ماموریت‌های Shenzhou 12 و Shenzhou 13 را تشکیل می‌دهند، از آن بازدید کرده‌اند. خدمه جدید، وظیفه نظارت بر دو ماژول جدید به نام‌های Wentian و Mengtian را دارند که قرار است به ترتیب در اواخر ماه جولای و اکتبر راه‌اندازی شوند.

تیانگونگ

چین با انجام این ماموریت‌ها، قصد دارد ساخت ایستگاه فضایی T شکل تیانگونگ را تکمیل کند. با این حال، انتظار می‌رود سه خدمه این ماموریت همچنین نصب تجهیزات جدید در داخل و خارج ایستگاه فضایی و برخی آزمایش‌های علمی را نیز انجام دهند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، اگر همه چیز طبق برنامه دولت چین پیش برود، در اواخر سال میلادی سه فضانورد جدید برای جایگزین خدمه فعلی، به سمت ایستگاه فضایی خواهند رفت. مقامات فضایی چین ادعا می‌کنند که ایستگاه تکمیل شده تیانگونگ حدود 20 درصد از ایستگاه فضایی بین المللی بزرگ‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم منصوری
    ابراهیم منصوری | ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

    این یه واقیته که کارایی که حزب کمونیست چین میکنه حتی اگه در زمینه ی فناوری هم باشه برای اکثر مخاطبا جذابیت خبری چندانی نداره

مطالب پیشنهادی