ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو

سرفیس لپ‌تاپ استودیو

محصولات خانواده سرفیس مایکروسافت تا امروز توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی را برای بخش سخت‌افزار مایکروسافت کسب کنند. سرفیس لپ تاپ استودیو قدرتمندترین سرفیسی است که تا به امروز روانه بازار شده است. این لپ تاپ از نمایشگر ١٢٠ هرتزی لمسی با کیفیت، سخت افزار قدرتمند و طراحی جذاب بهره می‌برد. در این مطلب می‌خواهیم سرفیس لپ تاپ استودیو را بررسی کنیم تا ببینیم این محصول گران قیمت برای چه کاربرانی مناسب است.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

پیش از این سرفیس پرو 8 مایکروسافت را در دیجیاتو بررسی کرده بودیم که از بسیاری جهات، محصولی جذاب بود. مایکروسافت Surface Laptop Studio نیز دستگاهی کاملاً متفاوت و خاص محسوب می‌شود. سرفیس لپ تاپ استودیو را فروشگاه یاسین رایان برای بررسی در اختیار دیجیاتو قرار داده است. یاسین رایان یکی از تخصصی‌ترین مراکز فروش محصولات سرفیس مایکروسافت است و بیش از ۹ سال در این زمینه سابقه دارد. برای خرید محصولات مایکروسافت می‌توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی یاسین رایان مراجعه کنید.

بررسی ویدیویی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو

تماشای ویدیو در یوتوب

تماشای ویدیو در آپارات

فهرست مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو

  • نمایشگر لمسی ١۴.۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن ١۶٠٠ در ٢۴٠٠ پیکسلی و نرخ رفرش ١٢٠ هرتز
  • پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5 11300H یا Core i7-11370H
  • پردازشگر گرافیکی اینتل Iris Xe برای مدل Core i5
  • پردازشگر گرافیکی RTX 3050 Ti با حافظه ۴ گیگابایتی برای مدل Core i7
  • ١۶ یا ٣٢ گیگابایت حافظه رم
  • ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD از نوع PCIe
  • باتری ۵۸ وات ساعتی
  • آداپتور ۶۵ واتی برای مدل Core i5 / آداپتور ۱۰۲ واتی برای مدل Core i7
  • بلوتوث نسخه ۵.١ و وای‌فای ۶
  • وزن حدود ١.٨ کیلوگرم 
  • اسپیکر استریوی چهارگانه
  • عرضه شده در رنگ نقره‌ای
  • پشتیبانی از قلم سرفیس Slim Pen 2
  • قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان برای مدل Core i7 با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو جانشین سرفیس بوک محسوب می‌شود. این دستگاه در مدل‌های مختلفی ارائه شده است. ما مدل مجهز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم با پردازنده Core i7 را در اختیار داشتیم که برچسب قیمتی حدود ۷۵ میلیون تومانی را با خود یدک می‌کشد. نسخه‌های گران‌تر این لپ‌تاپ تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز قیمت دارند.

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

مایکروسافت Surface Laptop Studio طراحی جذاب و ویژه‌ای دارد. یکی از اصلی‌ترین تغییرات این لپ‌تاپ نسبت به نسل‌های گذشته، بهره‌مندی از یک لولای چرخان آهنربایی برای تغییر نحوه قرارگیری نمایشگر لپ‌تاپ است. شاید از خود بپرسید: خب دقیقا بود و نبود این لولا چه تأثیری دارد؟

کارایی اصلی این لولا به نحویست که به شما اجازه می‌دهد تا انتخاب کنید که می‌خواهید از Surface Laptop Studio به عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کنید یا تبلت. همین سبب می‌شود تا بتوانید به شکلی متنوع‌تر از دستگاه بهره ببرید و تجربه بهتری نصیبتان شود. در نتیجه با یک لپ‌تاپ هیبریدی حرفه‌ای مواجهیم.

البته باید ذکر کنیم که نمایشگر سرفیس لپ تاپ استودیو از آن جدا نمی‌شود. بنابراین حتی اگر می‌خواهید از آن به عنوان یک تبلت استفاده کنید باید وزن تقریبا ١.٨ کیلوگرمی‌اش را نیز تحمل کنید. احتمالا همین سبب شود تا طی همان ۵ دقیقه اول دستتان حین کار کردن با آن خسته شود. البته سرفیس لپ‌تاپ استودیو به عنوان یک لپ‌تاپ وزن مناسبی دارد. به هر حال این حالت می‌تواند برای افرادی که قصد طراحی کردن روی دستگاه یا استفاده‌های مشابه را دارند کاربردی باشد. در این حالت می‌توان نمایشگر سرفیس لپ‌تاپ استودیو را به صورت صاف روی میز قرار داد.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

از این لولا می‌توان برای تنظیم زاویه قرارگیری نمایشگر نیز استفاده کرد. مثلا می‌توانید آن را روی حالت استیج قرار دهید تا بتوانید ویدئوها را بهتر تماشا کنید یا بازی کنید. کیفیت لولای به‌کار رفته در این لپ‌تاپ بسیار بالاست و حس اطمینان خاطر را به کاربر می‌دهد. به نظر نمی‌رسد که با گذشت زمان شاهد سست شدن این لولای چرخان باشیم.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

ظاهر دستگاه نیز زیباست. لبه‌های بدنه این سرفیس به شکل گرد طراحی شده است. این دستگاه را تنها در یک رنگ نقره‌ای می‌توان تهیه کرد. استفاده از ترکیب آلومینیوم و منیزیم در ساخت بدنه دستگاه نیز یکی دیگر از دلایلیست که سبب بهبود یافتن حس کار کردن با قدرتمندترین سرفیس مایکروسافت می‌شود. لوگوی براق ردموندی‌ها نیز روی لپ‌تاپ خودنمایی می‌کند. از آن‌جایی که این سرفیس از قلم لمسی هم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید قلم را از طریق بخش آهنربایی به دستگاه بچسبانید و آن را شارژ کنید.

مایکروسافت می‌گوید که این قلم تجربه‌ای نزدیک به استفاده از کاغذ را به کاربران القا می‌کند؛ هرچند که این ادعای بزرگیست و در عمل شاید نتوان به چنین سطحی از کارآیی دست یافت. با این حال امکانات قلم Slim Pen 2 که توسط این لپ‌تاپ پشتیبانی می‌شود، بسیار متنوع و جالب هستند و می‌توانید استفاده‌های مختلفی از این قلم داشته باشید. البته قلم مورد اشاره در جعبه سرفیس لپ‌تاپ استودیو موجود نیست و باید هزینه جداگانه‌ای را برای تهیه آن بپردازید.

هنگامی که لپ‌تاپ را باز می‌کنید باز هم با یک مجموعه با کیفیت مواجه می‌شوید. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نازک هستند و بر خلاف رقیب این محصول یعنی مک‌بوک پرو 2021 هیچ بریدگی روی نمایشگر وجود ندارد. بیشتر فضای پایین نمایشگر مربوط به تاچ‌پد و محل استراحت دست است. به دلیل مساحت زیادی که تاچ‌پد دارد می‌توانید آزادانه از آن استفاده کنید. دقت و امکانات موجود در این تاچ‌پد به جذابیت‌های آن افزوده‌اند. مانند مک‌بوک‌ها، مایکروسافت نیز بازخوردهای لمسی با ویبره را برای این سرفیس در نظر گرفته است. ویژگی مذکور مانند چیزی که در مک‌بوک‌ها دیده بودیم طبیعی نیست و لرزش‌های آن قدرتمند هستند. البته می‌توانید میزان لرزش حین لمس تاچ پد را مطابق سلایق خود کم و زیاد کنید.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

کیبورد هم مانند باقی بخش‌های لپ‌تاپ کیفیت ساخت خوبی دارد و حس تایپ کردن با آن لذت‌بخش است؛ این کیبورد پاسخ نیاز تاپیست‌های پر سرعت را هم می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا اشتباهات تایپی تا حد ممکن کاهش یابند. فاصله دکمه‌های کیبورد از یکدیگر مناسب بوده و مشکل‌ساز نیست. تمام دکمه‌های مورد نیاز هم در این کیبورد حضور دارند و در کل کمبودی در آن حس نمی‌شود. دکمه‌های این کیبورد از نور بک‌لایت هم برخوردارند. فضای اختصاص یافته به کیبورد چندان زیاد نیست اما همچنان مشکلی در کار کردن با آن وجود ندارد.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

در کناره‌های دستگاه نیز چند مورد مهم به چشم می‌خورند. از جمله این موارد می‌توان به دو عدد درگاه Type-C تاندربولت ۴ و جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. درگاه نه چندان دوست‌داشتنی Surface Connect هم در این میان جا خوش کرده است.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

همان‌طور که متوجه شدید لیست درگاه‌های سرفیس لپ‌تاپ استودیو تنوع چندانی ندارد و برای بسیاری از کاربران کفایت نمی‌کند. بنابراین اگر به دنبال اتصال لپ‌تاپ به نمایشگر خارجی از طریق پورت HDMI هستید یا از کارت‌خوان و درگاه USB استاندارد استفاده می‌کنید، باید به فکر تهیه داک مخصوص نیز باشید. وای‌فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵.١ نیز در این محصول قابل دسترسی هستند.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

اگرچه سرفیس لپ تاپ استودیو از سنسور اثر انگشت بی‌بهره است اما وب‌کم بسیار باکیفیتی دارد. این وب‌کم ٢ مگاپیکسلی از فیلم‌برداری با کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کند به همراه یک سری حسگر دیگر، سیستم قفل‌گشایی دستگاه با تشخیص چهره را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد که با استاندارد ویندوز هلو نیز سازگار است.

نمایشگر

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

همان‌طور که گفتیم، سرفیس لپ‌تاپ استودیو را می‌توان به صورت یک تبلت هم استفاده کرد. بنابراین مایکروسافت یک نمایشگر بزرگ ١۴.۴ اینچی لمسی را در این محصول به کار گرفته است. این نمایشگر از پنل IPS LCD بهره می‌برد. هنگام لمس نمایشگر، حرکت انگشتان کاربر به سرعت شناسایی می‌شود. این نمایشگر از ۱۰ تاچ همزمان نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر در نوع خود کاملا خوب است، اما بهترین نیست.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

بهره‌مندی از رزولوشن ١۶٠٠ در ٢۴٠٠ پیکسلی و تراکم ٢٠٠ پیکسل بسیار خوب است و سبب می‌شود تا مصرف شارژ دستگاه خیلی بالا نرود. این نمایشگر از نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند که تجربه کاربری به‌یادماندنی را به کاربران ارائه می‌دهد. نمایشگر مایکروسافت Surface Laptop Studio حدود ٨٠ درصد از فضای رنگی DCI-P3 و ١٠٠ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. این ارقام نشان می‌دهند که نمایشگر سرفیس گران‌قیمت مایکروسافت یک انتخاب جذاب برای طراحان است.

کنتراست ١۵٠٠:١ برای نمایشگر یک لپ‌تاپ با این پنل مناسب است و روشنایی ۵٠٠ نیتی آن نیز تمام شرایط نوری را جواب می‌دهد، اگرچه به رقبایی مانند مک‌بوک پرو 2021 نمی‌رسد. با این حال به‌خاطر روکش براق نمایشگر، در اکثر شرایط بازتاب محیط را در نمایشگر می‌بینید و این موضوع در محیط‌های بسیار روشن می‌تواند آزاردهنده باشد.

عملکرد سخت‌افزاری مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

مایکروسافت این لپ‌تاپ را در دو مدل با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل روانه بازار کرده که ما در دیجیاتو، مدل دوم را در اختیار داریم که توسط ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD همراهی می‌شود. با توجه به قیمت بیش از ۷۰ میلیون تومانی این لپ‌تاپ، انتظار می‌رفت که پردازنده قدرتمندتری در این لپ‌تاپ پرچمدار به‌کار گرفته شود.

در ابتدا از تست‌های مربوط به سرعت حافظه SSD در این لپ‌تاپ آغاز می‌کنیم. این حافظه SSD از نوع PCIe نسل سوم است و حدود ۴۰ گیگابایت از آن به طور پیش‌فرض توسط سیستم اشغال شده است. برای اطلاع از سرعت خواندن و نوشتن این حافظه، تست کریستال دیسک مارک را روی آن اجرا کردیم.

تست‌های بنچمارک مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو

بر اساس نتایجی که از این تست به‌دست آوردیم، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط این حافظه به ترتیب برابر با حدود ۲۳۰۰ و ۱۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است. این ارقام برای یک لپ‌تاپ رده بالا و گران قیمت، قابل قبول نیستند و حتی در رده بهترین حافظه‌های SSD نسل سوم PCIe نیز قرار نمی‌گیرند. رقبای این لپ‌تاپ با برچسب قیمتی مشابه و حتی کمتر، حافظه SSD نسل چهارم PCIe را در اختیارتان می‌گذارند که سرعت آن‌ها تا دو برابر بیشتر است. از طرفی حافظه‌های SSD نسل جدید نیز به‌تازگی روانه بازار شده و عملکرد حیرت‌انگیزی دارند.

برای سنجش عملکرد پردازنده چهار هسته‌ای Core i7-11370H در این لپ تاپ مایکروسافت، به سراغ بنچمارک CineBench R23 رفتیم و آن را در دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه می‌توانید نتایج کسب شده با این لپ‌تاپ را مشاهده کنید.

تست‌های بنچمارک مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو موفق شد تا در بخش‌های تک هسته‌‎ای و چند هسته‌ای، به‌ترتیب امتیازات ۱۵۲۲ و ۵۷۲۲ را کسب کند. در بخش تک هسته‌ای، نتیجه مذکور کاملا رضایت‌بخش است اما در بخش چند هسته‌ای باز هم با عملکردی معمولی روبرو هستیم. در تست گیک‌بنچ ۵ هم عملکرد پردازنده سرفیس لپ‌تاپ استودیو در حد و اندازه رقبا نیست. پردازنده این دستگاه به ترتیب توانست در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، امتیازات ١۵٢۵ و ۵۴٠٩ را ثبت کند.

تست‌های بنچمارک مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو

در تصویر زیر نیز نتیجه به‌دست آمده از تست عملکرد و کارایی پی‌سی‌مارک نیز قرار گرفته که این لپ‌تاپ را برای کارهای مختلف مانند فعالیت‌های روزمره، تولید محتوا و بهره‌وری به چالش می‌کشد. نتیجه این تست، کسب امتیاز ۵۵۰۰ بود که باز هم ایده‌آل نیست.

تست‌های بنچمارک مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو

حال نوبت به جزئیات پردازنده گرافیکی این محصول می‌رسد. نسخه Core i7 لپ‌تاپ استودیو به پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 3050 Ti تجهیز شده که بر خلاف پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. با این‌که مایکروسافت لپ تاپ استودیو یک لپ‌تاپ گیمینگ نیست، اما می‌توانید برای اجرای بازی‌های نسبتا سنگین هم روی آن حساب باز کنید. در ادامه می‌توانید نتایج تست‌های گرافیکی تری‌دی‌مارک روی این لپ‌تاپ را ببینید.

در جدول زیر نتایج تست‌های بنچمارک سرفیس لپ تاپ استودیو را در کنار نتایج تست‌های لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک ۱۴ با نصف قیمت و لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند گیگابایت آئرو ۱۵ اولد می‌بینید:

نام دستگاهPCMark 10
Modern Office
CineBench R23
Multi-Core
GeekBench 5
Multi-Core
3DMark
Night Raid
3DMark
Fire Strike
3DMark
Time Spy
سرفیس لپ‌تاپ استودیو
Core i7-11370H
RTX 3050Ti
۵۵۰۰۵۷۲۲۵۴۰۹۲۶۶۳۹۱۰۴۳۸۵۰۰۳
میت بوک ۱۴
Core i7-1165G7
Iris Xe
۵۲۳۸۵۷۳۶۵۰۱۶---
گیگابایت آئرو ۱۵
Core i7-11800H
RTX 3070
۷۱۹۱۱۲۹۸۹۸۷۱۷۲۷۱۴۰۲۰۸۹۰۹۰۵۵

همان‌طور که متوجه شدید، یک لپ‌تاپ گیمینگ با قیمت نزدیک به سرفیس لپ‌تاپ استودیو، در بسیاری از سناریوها تا دو برابر قوی‌تر عمل کرده است. با وجود این‌که لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio قوی‌ترین سرفیس مایکروسافت به شمار می‌آید، اما در بسیاری از فاکتورهای عملکرد سخت‌افزاری نسبت به رقبا ضعیف‌تر است. پس اگر به دنبال تهیه یک لپ‌تاپ قدرتمند هستید، سرفیس لپ‌تاپ استودیو نمی‌تواند بهترین انتخابتان باشد.

با این حال طبق تجربه کوتاه من، سرفیس لپ تاپ استودیو می‌تواند تمام کاربردهای عمومی و حرفه‌ای را با سرعت مناسب پوشش دهد؛ از تدوین ویدیوهای سنگین گرفته تا ویرایش دسته‌ای عکس‌های خام و حتی اجرای بازی‌های روز. بنابراین می‌توانید برای انجام کارهای حرفه‌ای از جمله طراحی با قلم روی این دستگاه حساب کنید.

در بحث فرآیند خنک‌سازی دستگاه، سرفیس لپ‌تاپ استودیو از سیستم خنک‌کننده با دو فن مخصوص استفاده می‌کند. عملکرد این سیستم خنک‌کننده به طرز چشمگیری خوب است و به لطف آن، هیچ افت کارآیی در عملکرد دستگاه ایجاد نخواهد شد. حین انجام کارهای سنگین هم این فن‌ها صدای نسبتا کمی ایجاد می‌کنند.

سیستم صوتی

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

مایکروسافت Surface Laptop Studio از لحاظ امکانات و کیفیت سیستم صوتی بسیار خوب است. این لپ‌تاپ اسپیکر استریوی چهارگانه با پشتیبانی از فناوری صدای دالبی اتموس را به همراه دارد. این اسپیکرها در پخش صدای ویدئوها و موزیک توانمند هستند. بلندی صدا در وضعیت خوبی قرار گرفته و کیفیت نیز به همان اندازه خوب است.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه سیستم صوتی سرفیس لپ تاپ استودیو، ارائه صدای فراگیر بدون استفاده از هدفون است. من هنگام اجرای بازی Metro: Last Light با این پدیده جذاب روبرو شدم و بدون استفاده از هدفون، صدای شخصیت‌ها و محیط بازی را دقیقا از محل قرار گرفتن منبع صدا می‌شنیدم. عملکرد این ویژگی به‌قدری جالب است که گاهی اوقات صدای بعضی عناصر بازی را از پشت سر خود می‌شنوید و به‌ناگاه سر خود را به عقب برمی‌گردانید. من چنین تجربه‌ای را در هیچ لپ‌تاپ دیگری نداشته‌ام.

باتری و شارژ

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

ظرفیت باتری سرفیس لپ‌‎تاپ استودیو معادل ۵۸ وات ساعت است. این ظرفیت باتری برای کارکرد روزمره مناسب به نظر می‌رسد اما همانند اکثر محصولات مجهز به کارت گرافیک اختصاصی، شارژدهی زیادی حین انجام کارهای سنگین ندارد. با توجه به این مسئله می‌توانید نتیجه تست باتری پی‌سی‌مارک را در این لپ‌تاپ با روشنایی ١٠٠ درصد نمایشگر به همراه وای‌فای روشن مشاهده نمایید.

با توجه به این تست، سرفیس لپ‌تاپ استودیو در انجام کارهای روزمره و نه‌چندان سنگین، نزدیک به ۸:۳۰ ساعت روشن می‌ماند. در عوض اگر بخواهید کار سنگینی با این دستگاه انجام دهید، شارژدهی باتری آن به دو ساعت هم نخواهد رسید. برای تماشای ویدئو روی این لپ‌تاپ می‌توانید حدود ٨ ساعت از آن استفاده کنید.

برای شارژ کردن این محصول باید از آداپتور ۱۰۲ واتی که ردموندی‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند استفاده کنید. این آداپتور از طریق درگاه Surface Connect از طریق اتصال آهنربایی به لپ‌تاپ استودیو متصل می‌شود. به هر حال، حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا نیمی از ظرفیت باتری این سرفیس شارژ شود. با این حال، برای شارژ شدن نصف دیگر باتری باید حدود ۱ ساعت و نیم دیگر هم صبر کنید.

جمع‌بندی

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

سرفیس لپ تاپ استودیو قوی‌ترین و بهترین سرفیس مایکروسافت تا به امروز محسوب می‌شود. این دستگاه تمام ویژگی‌های یک لپ‌تاپ قدرتمند و یک تبلت حرفه‌ای را در خود دارد و نیاز اکثر کاربران را برآورده می‌کند؛ به‌خصوص افرادی که می‌خواهند از ویندوز و نرم‌افزارهای ویندوزی استفاده کنند. با این حال قیمت بسیار بالای این دستگاه، مانع اصلی سر راه خریداران بالقوه خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که قیمت دلار و به‌تبع آن کالاهای دیجیتال در ایران هر روز بیشتر از قبل می‌شود.

با قیمت ۷۵ میلیون تومانی سرفیس لپ تاپ استودیو می‌توانید قوی‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا را بخرید. حتی با هزینه مشابه می‌توانید یک دستگاه مک‌بوک پرو و یک لپ‌تاپ گیمینگ میان‌رده را با هم تهیه کنید. با این حال اگر محصولی از غول نرم‌افزاری دنیا با طراحی منحصربه‌فرد می‌خواهید که از ویندوز اوریجینال با پشتیبانی رسمی مایکروسافت برخوردار است، سرفیس لپ تاپ استودیو را نیز به‌عنوان یک گزینه در نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • miladhanibal
    miladhanibal | ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

    سلام و ممنون از بررسی خوب و جامعتون
    بشخصه این لپ تاپ رو با این قیمت نمی پسندم، چون واقعن میشه با قیمتای خیلی پایین تر سراغ لپ تاپ های ارزونتر رفت و جوابگوی نیازهای کاربرایی باشه که از این دسته لپ تاپ ها استفاده میکنن، بخصوص مدل Core i5 که از پردازنده گرافیکی مجزا نداره( اینتل Iris Xe) مثلا مدلای HP ENVY X360 Convert 13m-Bd1033dx و HP Pavilion X360 2-In-1 Laptop 14-Ek0033dx که خیلی خیلی ارزونتر از مدل i5 سرفیس لپ تاپ استودیو هستن و تقریبا تمام نیازهای این دسته از کاربران رو هم به خوبی پوشش میدن.

  • sara farahani
    sara farahani | ۲۵ دی ۱۴۰۱

    به نظرم لپ تاپ سرفیس Microsoft Surface 4 برای اجرای برنامه نویسی مناسب است.
    https://dgtamin.com/product-category/electronic-devices/laptop/laptop-microsoft/

  • مبین صیاد
    مبین صیاد | ۵ تیر ۱۴۰۱

    خیلی گرونە

  • ابوالفضل حسنی
    ابوالفضل حسنی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

    طبق تست های انجام شده باتری میتونه در استفاده خیلی بالا و گرافیکی با ۱۰۰ درصد روشنایی و ۱۲۰ هرتز ۹ ساعت دوام بیاره و ارقامی که گفتید درست نیست.

    • نیما جلالی
      نیما جلالی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

      ارقام کاملا معتبر هستن و می‌تونید تصویر نتیجه نهایی رو مشاهده کنید

  • np101
    np101 | ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

    من فکر میکنم ملاک فرم فکتور این دستگاه برای تبلت بودن توی دست گرفتن و نگه داشتن اون روی هوا نیست که وزنش بخواد مهم باشه. اصولا کسی تبلت 14.4 اینچی برای این کار استفاده نمیکنه. مهمترین نکته این هست که مثل یک تبلت (یا تبلت های طراحی مثل Wacom) بر روی میز یا پای شما یا هر سطح دیگر قرار میگره و میتونید تجربه بسیار با کیفیتی از نوشتن با قلم اون داشته باشید. آهنربا های جذابی که در قسمت های مختلف کار شده است هم واقعا جالب هست. از قلم که واقعا محکم میچسبه تا حالت های مختلف اتصال نمایشگر به بدنه تا شارژر. در کل من به عنوان یک یوزر سنگین مهندسی هیچ مشکلی با توان پردازشی و گرافیکی این لپ تاپ ندارم بلکه انقدر با کیفیت هست که مثل سرفیس قبلیم امیدوارم تا 7 سال به من توی کار های جدی جواب بده، چیزی که هیچ کدوم از لپ تاپ های روی کاغذ قویتر ولی با کیفیت ساخت کمتر برند های دیگه بهتون نخواهند داد (اجازه بدید اپل رو قاطی این بازی ندونم، درسته که تنها رقیب واقعی کیفیت سخت افزاری تو این زمینه است ولی به خاطر سیستم عامل کلا به درد یکی دو قشر حرفه ای مثل برنامه نویس ها و یا مولتی مدیا کار ها میخوره و شما کمتر نرم افزار حرفه ای مثلا مهندسی رو می تونید روش داشته باشید تازه مدل های M1 همون قشر رو هم نصفه نیمه دارند). برای صفحه نمایش من به سادگی یک محافظ ضد بازتاب گرفتم به قیمت 10 یورو و کاملا عالی کار میکنه دقیقا مثل همون کاری که شما با صفحه نمایش بهترین گوشی پرچمدار هم باید بکنید و فکر می کنم این نقد که صفحه نمایش انعکاس داره یا نه کهنه و بی مصرف هست . ضمن اینکه من از تجربه سرفیس قبلی چون از روکش ژله ای کیبورد برای تاپ فارسی استفاده میکنم این بار با این کار جلوی جا افتادن روی پنل اصلی نمایش گر رو هم گرفتم. تنها ضعف واقعی توی استفاده از این دستگاه تعداد کم پورت اusb ست که واقعا میتونست حداقل یک دونه بیشتر باشه. و البته یه نکته جالب در مورد این لپ تاپ افت کارایی بسیار کمش در موقع جدا کردن شارژر هست. در ضمن این دستگاه شبیه یک لپ تاپ معمولی هست تا زمانی که در کسری از ثانیه اصطلاحا صفحه نمایش رو 180 درجه بچرخونید به سمت مخاطبی که روبروتون نشسته، واقعا قیافه ها دیدنیه عین دوربین مخفی ها میشه فکر میکنن لپتاپتون رو شکستید تا یه چیزی نشونشون بدید 😂
    این آخری رو فقط از جهت فان اش گفتم، مطمئنا دلیل خرید نیست، ولی امتحان کردنش بامزه است.

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.