ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حواشی بی پایان قرعه کشی سامانه جامع خودرو؛ اسامی برخی از افراد برنده به لیست ذخیره تبدیل شد

چهارشنبه هفته گذشته و پس از یک روز تاخیر، بالاخره نتایج قرعه کشی پرحاشیه سامانه جامع خودرو در سامانه جامع فروش خودرو وزارت صمت اعلام شد. این دور از قرعه کشی خودرو با حواشی بسیاری ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۵

چهارشنبه هفته گذشته و پس از یک روز تاخیر، بالاخره نتایج قرعه کشی پرحاشیه سامانه جامع خودرو در سامانه جامع فروش خودرو وزارت صمت اعلام شد. این دور از قرعه کشی خودرو با حواشی بسیاری همراه بود و به نظر می‌رسد این حواشی همچنان ادامه دارند. در ادامه حاشیه‌های خبرساز قرعه کشی سامانه جامع خودرو، اکنون برندگان این قرعه کشی به لیست رزرو یا ذخیره منتقل شده‌اند!

با وجود وعده‌های مختلف وزیر صمت و تبلیغات پیرامون سامانه ایرانی کار و فرآیند جدید فروش اتومبیل، به نظر می‌رسد این سامانه با اشکالات متعددی روبرو است که نتیجه آن را در انتقاد کاربران می‌توان مشاهده کرد. بنابر اعلام کاربرانی که در این دور از قرعه کشی سامانه جامع خودرو برنده شدند، اسامی آن‌ها پس از تعطیلات چند روزه نیمه خرداد از لیست برندگان به لیست ذخیره‌ها انتقال یافته است.

روایت مشابه برندگان ناکام قرعه کشی ایران خودرو

برای مثال یکی از کاربران در این مورد می‌گوید: «روز چهارشنبه و پس از اعلام نتایج قرعه کشی، بنده خودرو پژو 207 پانوراما برنده شدم. در تعطیلات مبلغ خودرو را آماده کردم تا روز دوشنبه و به محض باز شدن سیستم واریز در اولین روز کاری، مبلغ را به حساب ایران خودرو واریز کنم. با این حال روز دوشنبه و پس از مراجعه به سامانه متوجه شدم که وضعیت من از برنده به رزرو تغییر کرده است.»

کاربران شاکی اعلام می‌کنند که تماس‌های مکرر آن‌ها با پشتیبانی ایران خودرو بی‌فایده بوده است و کسی جواب آن‌ها را نمی‌دهد. ایران‌خودرو در پاسخ به انتقادات و خبرهای منتشر شده اعلام کرده است: فرآیند قرعه کشی با نظارت وزارت صمت انجام شده است و خودروسازان در این مساله دخالتی نداشته‌اند. نتایج اعلام شده در سایت ایرانی کار نتیجه نهایی است که توسط وزارت صمت و سامانه یکپارچه فروش خودرو به این شرکت اعلام می‌شود. با وجود انتشار بیانیه ایران‌خودرو، تا این لحظه هیچ واکنش رسمی نسبت به تغییر شرایط برندگان قرعه کشی خودرو اعلام نشده است.

اخباری غیر رسمی در مورد ایراد در سامانه ایرانی کار

به گفته برخی از منابع آگاه، مشکل سامانه جامع قرعه کشی خودرو که به تغییر اسامی برندگان منجر شده است، به عدم تطابق استعلام مراجع راهنمایی رانندگی و ..در مورد شرایط مجاز و غیر مجاز بودن برندگان برای ثبت نام نهایی مربوط می شود و به نوعی مسئولیت این ناهماهنگی بر عهده وزارت صمت است که پیشنهاد عجیب فروش خودرو تمام شرکت ها را در سامانه جامع مطرح کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • موس ایالوی
    موس ایالوی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

    سلام تکلیف رزرو ها چی میشه

مطالب پیشنهادی