ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فستیوال کودک آی‌قصه در سراسر ایران برگزار می‌شود

استارتاپ آی‌قصه، استارتاپ حوزه قصه‌گویی و ادبیات کودک و نوجوان، با هدف ترویج قصه‌‌گویی و قصه شنیدن به شهرهای مختلف سفر می‌کند. به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی آی‌قصه، «فستیوال کودکِ آی‌قصه» ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۴

استارتاپ آی‌قصه، استارتاپ حوزه قصه‌گویی و ادبیات کودک و نوجوان، با هدف ترویج قصه‌‌گویی و قصه شنیدن به شهرهای مختلف سفر می‌کند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی آی‌قصه، «فستیوال کودکِ آی‌قصه» اولین رویداد سراسری آی قصه است و این استارتاپ سعی دارد با سفر به شهرهای مختلف و تعامل با کودکان و والدین فرهنگ قصه‌گویی و قصه‌شنیدن را ترویج دهد. اولین مقصد این فستیوال هم شهرهای رشت و فومن است. این رویداد از ۲۱ تا ۲۳ خردادماه در کتاب‌‌فروشی‌های اردیبهشت، ماه‌نو و توکا با همکاری خانه کودک اتل متل یه خونه برگزار می‌شود.

رویا گرامی،مسئول برگزاری این رویداد در مورد فستیوال کودکِ آی‌قصه و دلایل برگزاری آن به دیجیاتو گفت: «تلاش آی‌قصه این است تا فرهنگ قصه گوش کردن را ترویج دهد. بچه‌های امروزی بیشتر با تبلت و گوشی‌های هوشمند سرکار دارند و این فرصت خوبی است تا از محتوای خوب استفاده کنند. آی‌قصه هم قصه‌های صوتی بسیاری تولید کرده است.»

او ادامه داد: «فرصتی ایجاد شده تا اگر والدین نتوانند برای کودکان خود قصه تعریف کنند، با آی‌قصه، کودکان قصه‌های خوب و با کیفیت مناسب گوش کنند. قصه گوش‌کردن باعث تقویت ذهن و خلاقیت کودکان می‌شود و همینطور مهارت‌های کلامی آنها پرورش پیدا می‌کند؛ چون قصه‌ها پر از کلمه هستند و وقتی تصویر از قصه حذف می‌شود، به بچه‌‌ها کمک می‌کند تا ادراک کلامشان افزایش و دایره لغاتشان گسترش پیدا کند.»

به گفته گرامی به همین خاطر آی‌قصه قصد دارد شهر به شهر سفر کند و بچه‌ها را به قصه‌شنیدن و قصه‌گفتن تشویق کند.

او در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌هایی که قرار است در این سه روز اجرا شود، اشاره و به دیجیاتو گفت: «در این چند روز قصد داریم با بچه‌ها تعامل بیشتری داشته باشیم. یعنی قصه‌های آی‌قصه را برایشان تعریف می‌کنیم، از آنها می‌خواهیم پایان قصه‌ها را تعریف کنند، کاردستی و خمیربازی داریم و شخصیت‌های داستانی را با بچه‌ها می‌سازیم. با کمک بچه‌ها ماسک درست می‌کنیم و نمایش عروسکی داریم.  به این صورت خود بچه‌ها بخشی از این دنیای قصه‌ها می‌شوند.»

گرامی در پاسخ به این سوال اینکه مقصد بعدی آی‌قصه کجاست به دیجیاتو گفت: «در حال مذاکره و رایزنی هستیم و به احتمال زیاد مقصد بعدی آی‌قصه شهر شیراز است. ما احتیاج به همکاری کتاب‌فروشی‌ها داریم و اگر کتابفروشی‌های شهرهای مختلف همکاری کنند، ما هم مشتاق هستیم تا به شهرهای مختلف سفر و با بچه‌ها از نزدیک تعامل کنیم.»

می‌خواهیم پایتخت‌زدایی کنیم

پوریا عالمی،مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار آی‌قصه همچنین درمورد فستیوال کودکِ آی‌قصه به ۲ رویکرد این استارت آپ اشاره و به دیجیاتو گفت: «در آی‌قصه ۲ رویکرد داریم؛ توسعه پایدار فرهنگی و توسعه پایدار کسب‌وکاری. به اعتقاد ما این ۲ رویکرد دور از هم نمی‌توانند رشد کنند. از سوی دیگر مسئله‌ای وجود دارد این است که همه چیز در تهران خلاصه می‌شود. این موضوع به رشد برابر و هماهنگ و همگون کشور آسیب می‌زند.»

به گفته عالمی افراد برای هرنوع پیشرفت و توسعه باید به تهران مراجعه کنند چون بهترین دانشگاه‌ها و فروشگاه‌ها و سینماها و سالن‌های کنسرت و تئاتر و بهترین بیمارستان‌ها در تهران مستقر هستند.

او همچنین اعلام کرد: «ما در آی‌قصه فکر می‌کنیم این یک ناهماهنگی اجتماعی ایجاد می‌کند و در بلندمدت آسیب جبران‌ناپذیری به وجود می‌آید. به همین خاطر برنامه‌ریزی کردیم تا تورهای سرگرم‌کننده برای بچه‌ها و برای تعامل با والدین برگزار کنیم. این تورها به صورت سفر به شهرهای مختلف است. به این صورت هم با خانواده‌ها در شهرها و استان‌های مختلف تعامل می‌کنیم و هم مرکززدایی و پایتخت‌زدایی هم انجام می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی