ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 13
تکنولوژی

آپدیت iOS 16 برای دوربین سری آیفون 13 قابلیت‌های جدیدی به همراه دارد

آپدیت iOS 16 کارکردهای جدیدی را برای دوربین سری آیفون 13 به ارمغان می‌آورد و دو قابلیت انحصاری را به حالت تصویربرداری پرتره و فیلم‌برداری سینمایی این محصولات اضافه می‌کند. اپل همچنین در سیستم عامل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

آپدیت iOS 16 کارکردهای جدیدی را برای دوربین سری آیفون 13 به ارمغان می‌آورد و دو قابلیت انحصاری را به حالت تصویربرداری پرتره و فیلم‌برداری سینمایی این محصولات اضافه می‌کند. اپل همچنین در سیستم عامل جدید خود پشتیبانی از کنترلر Joy-Cons و پرو کنترلر نینتندو سوئیچ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سری آیفون 13 در زمان عکاسی پرتره در iOS 16 به شما اجازه می‌دهد سوژه‌ها را در پیش‌زمینه عکس‌ها محو کنید تا به جلوه عمق میدان واقع‌گرایانه‌تری دست یابید. پیش‌تر صرفا می‌توانستید میزان محوشدگی پس‌زمینه را تعیین کنید.

کیفیت محو کردن در حالت فیلم‌برداری Cinematic هم بهبود یافته است. اپل می‌گوید حالا زمانی که از حالت Cinematic استفاده می‌کنید، جلوه عمق میدان دقت بیشتری دارد و لبه مو و عینک را به شکل دقیق‌تری تشخیص می‌دهد. این دو ویژگی به‌صورت انحصاری در اختیار سری آیفون 13 قرار می‌گیرند.

پشتیبانی از کنترلرهای نینتندو سوئیچ در iOS 16

«رایلی تستوت»، توسعه‌دهنده Delta، شبیه‌ساز بازی‌های ویدیویی iOS در رشته توییتی اعلام کرد که iOS 16 از هر دو کنترلر Joy-Cons به صورت جداگانه یا در کنار هم پشتیبانی می‌کند. او می‌گوید این احتمال وجود دارد که استفاده تکی یا دوتایی از این کنترلرها با نگه داشتن دکمه ثبت اسکرین‌شات و هوم فراهم شده باشد.

تستوت همچنین تایید کرده که iOS 16 از پرو کنترلر نینتندو سوئیچ پشتیبانی می‌کند. این کنترلر از نظر ظاهری شباهت بیشتری به کنترلرهای سنتی دارد. در مجموع، هر دو کنترلر از منوی بلوتوث در بخش Settings در iOS قابل شخصی‌سازی هستند. با این حال، آپدیت جدید سیستم عامل آیفون هنوز در مرحله بتای توسعه‌دهندگان قرار دارد و هنوز در دسترس همگان نیست. این شرکت بتای عمومی iOS 16 را در ماه ژوئیه و نسخه نهایی این آپدیت را در فصل پاییز منتشر می‌کند.

آیفون در ماه آوریل سال 2021 پشتیبانی از کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن 5 و کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس را از طریق آپدیت iOS 14.5 در دسترس کاربران قرار داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی