ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابلاغ مجوز ۵ ساله واردات خودرو
خودرو

سرانجام مجوز ۵ ساله واردات خودرو ابلاغ شد؛ آیین نامه در خفا تنظیم می شود

سرانجام روز گذشته دکتر محمد قالبیاف رئیس مجلس شورای اسلامی مجوز ۵ ساله واردات خودرو را ابلاغ کرده و وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت را موظف به تنظیم و تصویب آیین‌نامه مرتبط با آن ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

سرانجام روز گذشته دکتر محمد قالبیاف رئیس مجلس شورای اسلامی مجوز ۵ ساله واردات خودرو را ابلاغ کرده و وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت را موظف به تنظیم و تصویب آیین‌نامه مرتبط با آن کرد، اما به گفته نمایندگان مجلس، روند تصویب و تنظیم آیین نامه واردات، به هیچ عنوان روشن نیست و به شکلی مخفیانه توسط وزارت صمت به پیش می رود.

با به پایان رسیدن اردیبهشت‌ماه سال جاری، قانون منع واردات خودرو با تمام پیامدهای ناگوار برای صنعت خودروسازی داخلی کشور به‌طور کامل لغو شد. پس از کش و قوس‌های فراوان و کسب رضایت از مجمع تشخیص مصلحت نظام، بالاخره تصمیم بر این شد که دولت وظیفه واردات خودرو را بر عهده گیرد.

ابلاغ مجوز ۵ ساله واردات خودرو یک گام بزرگ در راستای شروع مجدد فرایندی است که ضرورت آن جهت ارتقای سطح کیفی صنعت خودروسازی کشور، بارها توسط مسئولین و نهادهای مختلف مورد تأکید قرار گرفته است.

واردات خودرو بدون شک مزایای متعددی به‌همراه دارد؛ ایجاد تعادل در بازار با کاهش اختلاف بین عرضه و تقاضا، کنترل بیشتر روی قیمت خودروها، ترغیب خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت محصولات و درنهایت کسب رضایت عموم مردم و حفاظت از جان و مال آن‌ها از جمله اهداف اصلی این پروسه به حساب می‌آیند.

الزامات و تکالیف جدیدی نیز جهت ارتقای خودروهای تولیدی ابلاغ شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شماره‌گذاری خودروها تنها به شرط تأیید سازمان ملی استاندارد و لزوم اعلام شفاف قیمت تمام‌شده به شورای رقابت اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی