ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید مک بوک 12 اینچی احتمالا با تراشه M2 پرو یا مکس از راه می‌رسد

بلومبرگ اخیرا در گزارشی گفته بود که اپل روی یک مک بوک 12 اینچی کار می‌کند؛ محصولی که هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم یک لپ‌تاپ قدرتمند است یا پایین‌رده. با این حال اکنون منبع دیگری می‌گوید ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

بلومبرگ اخیرا در گزارشی گفته بود که اپل روی یک مک بوک 12 اینچی کار می‌کند؛ محصولی که هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم یک لپ‌تاپ قدرتمند است یا پایین‌رده. با این حال اکنون منبع دیگری می‌گوید اپل برای این مک بوک به سراغ تراشه M2 پرو یا مکس می‌رود که نشان می‌دهد با دستگاهی ارزان‌قیمت روبه‌رو نخواهیم شد.

گفتنی است منبع جدید با اکانت توییتری Majin Bu، گفته مدل 12 اینچی مورد بحث یک مک بوک پرو خواهد بود و احتمالا از تراشه‌های نسل بعدی اپل یعنی M2 پرو یا M2 مکس استفاده خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است هرچند خبرنگار بلومبرگ در این حوزه منبع معتبرتری محسوب می‌شود و پیش‌بینی‌های کاربر Majin Bu معمولا یکی در میان درست از آب در می‌آیند، اما نمی‌توان گفته‌های وی را کاملا نامعتبر یا غیرمحتمل فرض کرد.

عرضه احتمالی مک بوک 12 اینچی از سوی اپل

سایر اطلاعات از مک بوک احتمالی اپل

با این وجود اگر گفته Majin Bu در خصوص تصمیمات آتی اپل درست باشد این امر به خودی خود پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود زیرا به گفته گورمن، تراشه M2 مکس 12 هسته پردازشی و تا 38 هسته گرافیکی خواهد داشت، این در حالی است که تراشه M1 مکس تنها 10 هسته پردازشی و 32 هسته برای پردازشگر گرافیکی دارد.

اپل پیش از این نیز نوت بوک‌های رده بالا یا پایین 12 اینچی عرضه کرده بود. در بخش رده پایین سال 2015 مک بوک 12 اینچی فوق باریکی را معرفی کرد که وزن آن به 1 کیلوگرم هم نمی‌رسید، با این وجود تولید آن در 2019 متوقف شد.

عرضه احتمالی مک بوک 12 اینچی از سوی اپل
مدل 12 اینچی سال 2015

این کمپانی پر آوازه در بخش مک بوک‌های رده بالای 12 اینچی نیز مدل پاور بوک G4 را طی اواسط دهه 2000 روانه بازار کرد که پیش از عرضه نخستین مک بوک پرو به شمار می‌رود.

در پایان باید گفت شکی وجود ندارد که تراشه‌های اپل به ازای هر وات عملکرد فوق‌العاده برجسته‌ای را فراهم می‌کنند، امری که راه را برای این برند هموار می‌کند تا بدون محدودیت‌های حرارتی موجود در تراشه‌های اینتل که طی دهه اخیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، مک بوک‌های قدرتمندتر و سبک‌تری را تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی