ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Diablo Immortal
تکنولوژی

معرفی بازی Diablo Immortal؛ روایتی سرگرم‌کننده از دنیایی اهریمنی

اگر از طرفداران قدیمی بازی‌های ویدیویی باشید، احتمالا با نام Diablo آشنایی داشته باشد. سری بازی‌های بسیار قدیمی که اولین نسخه آن سال 1997 منتشر شده و تاکنون هشت عنوان از آن در دسترس طرفداران ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

اگر از طرفداران قدیمی بازی‌های ویدیویی باشید، احتمالا با نام Diablo آشنایی داشته باشد. سری بازی‌های بسیار قدیمی که اولین نسخه آن سال 1997 منتشر شده و تاکنون هشت عنوان از آن در دسترس طرفداران قرار گرفته است. بازی Diablo Immortal جدیدترین از این سری محسوب می‌شود که همان تجربه جذاب عناوین قبلی را به موبایل آورده است.

در ادامه این مطلب از دیجیاتو، بازی Diablo Immortal را بررسی خواهیم کرد که چند هفته قبل برای گوشی‌های اندروید و iOS منتشر شده است.

مروری بر گذشته بازی‌های Diablo

بازی Diablo Immortal

بازی‌های سری Diablo سبک اکشن نقش‌آفرینی دارند و معمولا در آن‌ها شخصیت‌های متفاوتی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند گزینه مورد نظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند. همچنین در طول بازی، موجودات و داستان‌های افسانه‌ای وجود دارد که تمام این موارد، باعث می‌شود تا بازی‌های Diablo به عنوان جذب و فوق‌العاده برای طرفداران سبک نقش‌آفرینی تبدیل شوند.

با این وجود، Diablo Immortal برای اولین بار تجربه این بازی‌ها را به موبایل آورده است. یک عنوان رایگان که البته برای اجرا و تجربه آن، به اینترنت و گوشی قدرتمندی نیاز دارید.

معرفی بازی Diablo Immortal

Diablo Immortal یک بازی MMO محسوب می‌شود، یعنی در آن می‌توانید به صورت همزمان با صدها بازیکن دیگر از سراسر جهان بازی کنید. هرچند داستان آن بین وقایع Diablo II و Diablo III را شرح می‌دهد، اما اگر آن بازی‌ها را به هر دلیلی تجربه نکرده باشید، به مشکلی برنخواهید خورد.

بلیزارد انترتینمنت خالق اصلی بازی‌های این سری به همراه شرکت چینی NetEase توسعه‌دهندگان بازی هستند که سال 2018 آن را معرفی کرده بودند. هرچند روند توسعه بازی، زمان زیادی را به خود اختصاص داده، اما در نهایت Diablo Immortal یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال 2022 برای موبایل بوده است.

در ابتدا، بازیکنان می‌توانند شخصیت موردنظر خود را از بین کلاس‌های مختلفی مانند جادوگران یا صلیبی‌ها انتخاب کنند که هرکدام آن‌ها، خصوصیات مربوط به خود را دارد. به عنوان مثال، جادوگران فقط از دور می‌توانند به دشمنان صدمه بزنند و قابلیت خاص آن‌ها استفاده از جادو است.

بازی Diablo Immortal
می‌توانید شخصیت خود را شخصی‌سازی کنید

در ادامه، شخصیت‌ها به صورت کامل قابل شخصی‌سازی هستند. به این معنا که از رنگ پوست گرفته تا نقش و نگار روی صورت آن‌ها را می‌تواند کاملا به صورت دلخواه خود طراحی کنید.

همانطور که گفتیم، داستان بازی وقایع چند سال پس از Diablo II را شرح می‌دهد. مانند بسیاری از بازی‌های مشابه دیگر، این بار هم با یک شهر افسانه‌ای به نام Wortham مواجه هستیم که موجودات و هیولاهای شیطانی آن را به تسخیر خود درآورده‌اند. شما باید به عنوان قهرمان داستان کار خود را آغاز و در مقابل نیروهای شیطانی مقابله کنید.

در مجموع، به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی، Diablo Immortal هرچیزی که بازیکنان انتظار دارند را ارائه می‌کند.

گیم پلی بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal

گیم پلی بازی Diablo Immortal برای موبایل بهینه شده است. با این وجود، کاربرانی که گوشی‌های پرچمدار دارند، می‌توانند بهترین تجربه ممکن از آن را کسب کنند.

به عنوان یک بازی موبایل، بلیزارد مراحل Diablo Immortal را نسبتا کوتاه طراحی کرده تا بازیکنان همیشه تجربه جذاب مبارزات آن را احساس کنند. به طور متوسط، هر مرحله بازی بین 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. همچنین برخلاف بسیاری از بازی‌های رایگان دیگر، Diablo Immortal برای تجربه مراحل از سیستم انرژی استفاده نکرده تا بازیکنان برای تجربه آن با محدودیت روبرو نشوند.

در بازی از کنترل‌های مجازی استفاده شده که روی نمایشگر دستگاه قرار می‌گیرند: یک کنترلر انگشتی در سمت چپ برای حرکت بازیکن و دکمه‌هایی در سمت راست برای انجام عملکردهای مختلفی مانند حمله کردن به دشمنان. همچنین، هر کدام از شخصیت‌های بازی، ویژگی مخصوص به خود را دارند که دکمه‌های مربوط به آن قابلیت روی صفحه نمایش داده می‌شوند.

نکته مهم اینکه، برخلاف بازی‌های قبلی این سری، در Diablo Immortal دیگر خبری از مانا یا سایر منابع مورد نیاز شخصیت‌های وجود ندارد. با این حال، مبارزه و نابود کردن دشمنان، باعث می‌شود تا نوار «Ultimate meter» شخصیت شما پر شود که در این صورت، امکان استفاده از حملات قدرتمندتری فراهم خواهد شد.

سیستم لوت کردن یا جمع‌آوری آیتم‌ها نیز که یکی از اصل‌های سری Diablo محسوب می‌شود، در Diablo Immortal قرار داده شده تا در طول ماموریت‌ها، بتوانید آیتم‌های جدیدی را جمع‌آوری کنید.

به طور کلی، از گیم‌پلی Diablo Immortal می‌توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن یاد کرد.

جمع‌بندی

بازی Diablo Immortal

در نهایت، هیچ یک از بازی‌های ویدیویی بدون نقص نیستند. Diablo Immortal نیز به نوبه خود، نقاط مثبت و منفی منحصر‌به‌فردی دارد.

از جمله نکات مثبت آن می‌توان به ارائه گیم‌پلی جذابی از بازی‌های کلاسیک سری Diablo اشاره کرد. همچنین وجود شخصیت‌های مختلف با امکان شخصی‌سازی، از جمله نکات مثبت دیگری است که از همان ابتدا نظر بازیکنان را به خود جلب می‌کند. گرافیک و طراحی آن نیز به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

از وجود خریدهای درون برنامه‌ای بسیار زیاد و داستانی مربوط به عناوین قبلی این سری نیز می‌توان به عنوان نکات منفی بازی یاد کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بازی حجم بسیار زیادی دارد و بیشتر از 2 گیگابایت برای دانلود آن باید مصرف کنید.

دانلود بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal از جمله عناوین مورد انتظار سال 2022 بوده و در ادامه از طریق استورهای گوگل پلی و اپ استور یا مایکت و کافه بازار می‌توانید آن را دانلود کند.

در گوگل پلی، تاکنون بیش از 500 هزار نظر درباره بازی ثبت شده و در نهایت امتیاز 3.7 برای آن به دست آمده است. همچنین بیش از 5 میلیون کاربر آن را دانلود کرده‌اند. در اپ استور، امتیاز بازی بر اساس نظر بیش از 70 هزار کاربر، تاکنون 4.6 است.

Diablo Immortal

Diablo Immortal

سازنده: Blizzard Entertainment قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3500/2000 مگابایت زبان:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی