ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

دسترسی به «فیگما» بدون فیلترشکن برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر از اختلال برای دسترسی به سایت فیگما می‌دهند. این کاربران گزارش می‌دهند که بدون استفاده از فیلتر شکن نمی‌توانند به این سایت دسترسی داشته باشند. فیگما سایتی برای طراحی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۹

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر از اختلال برای دسترسی به سایت فیگما می‌دهند. این کاربران گزارش می‌دهند که بدون استفاده از فیلتر شکن نمی‌توانند به این سایت دسترسی داشته باشند. فیگما سایتی برای طراحی گرافیکی وبسایت‌ها است که نسخه رایگان و غیررایگان آن برای طراحان UI و UX در ایران قابلیت‌های زیادی داشته و یکی از ابزارهای اصلی بسیاری از فعالین این حوزه است.

به گزارش دیجیاتو کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توییتر از مسدود شدن سایت فیگما بدون استفاده از فیلترشکن خبر داده‌اند. بیشتر کاربران ادعا کردند که فیگما نیز مثل خیلی از پلتفرم‌های دیگر که اخیرا کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند، دست به تحریم کاربران ایرانی زده است اما با این وجود هنوز نمی‌توان به طور صد در صد این موضوع را تایید کرد.

سایت فیگما هنوز واکنش رسمی نسبت به این موضوع نداشته اما این اختلال می‌تواند برای بسیاری از فعالین حوزه UI و UX دردسرساز باشد چرا که بسیاری از فعالین این حوزه از نسخه رایگان این محصول برای کارهای گرافیکی خود استفاده می‌کنند.

در بند هفتم قوانین استفاده از فیگما که در تاریخ ۱۹ اسفندماه بروزرسانی شده تاکید شده که کاربران نباید در کشورهایی که آمریکا آنان را تحریم کرده قرار گرفته باشند و نباید کشورشان در لیست تحریم‌های دولت آمریکا باشد.

فیگما یک ابزار طراحی بر اساس فضای ابری (Cloud) است که در عملکرد و ویژگی ها مشابه اسکچ است. فیگما روی هر سیستم عاملی که بتواند یک مرورگر وب را اجرا کند، قابل استفاده است. Mac، Windows ، Linux و حتی Chromebookها می توانند از فیگما استفاده کنند. اشتراک گذاری آسان در فیگما یکی از مزیت‌های این محصول است که کاربران این سایت از آن زیاد استفاده می‌کنند.

همچنین باید گفت فیگما برنامه‌ای کاملا آنلاین بوده و نمایش پروژه‌ها و فایل‌ها در آن به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و این موضوع می‌تواند آن را به یک برنامه مناسب برای پروژه‌هایی که یک تیم روی آن مشغول هستند، تبدیل کند. بسیاری از طراحان نیز طی سال‌های اخیر از اسکچ به فیگما کوچ کرده بودند و حالا این اختلال می‌تواند برای این طراحان نیز دردسرساز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Aidin Nosrat
    Aidin Nosrat | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

    دولت که مشکل دارد،خودمان هم عجیب زدیم در کار خودتحقیری! بعدچه انتظاری ازشرکتهای خارجی؟!

  • سامان قا
    سامان قا | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

    متاسفانه فیگما آمروز غروب حسابمو بسته " Your account has been suspended." چون تا قبل این قضیه بعضی وقتا با آی پی داخلی ازش استفاده میکردم الانم ایمیل زدم امیدوارم باز کنن حسابمو...

  • نوید تهرانی
    نوید تهرانی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    زمین و زمان فیلتر شده.. از بیرون تحریم و از داخل فیلتر حتی نمیشه برنامه معمولی از گوگل پلی دانلود کرد حتی برنامه ادیت عکس کینگ مسترو هم تازگی برای ایران مسدود کردند . چه کردید با این مملکت ؟ نابودمون کردید چرا نمیرید هر کدومشون هم عمر نوح داره اینها که نمیرن بدبختی نمیمرن هم

    • سجاد حسین زاده
      سجاد حسین زاده | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

      تا بوده به چشم حقارت به ما ایرانی ها نگاه کردن.
      به قول تو واقعا یه برنامه ادیت فیلم چیه که تحریمش میکنن؟؟؟
      ذره ای دوست ندارن ما ایرانی ها پیشرفت کنیم. این سبک از تحریم تو هیچ جای تاریخ سابقه نداشته.
      حالا کنار اینا نامردی بعضی وطن فروش ها رو هم بذارین. ای بابا

    • علی موسوی
      علی موسوی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

      ما با ابن مملکت کردیم؟!!!
      یکی دیگه بیش از 200تا کلاهک هسته ای داره بعد ایران که تمام پروتکل های آژانس را اجرا کرده توسط همون ها مواردی که خودشون هم مبگن فقط یه شکه ایران تحریمه، ما کردیم؟
      تحریم های ما سالهاست از کره شمالی بیشتره، دبگه کره شمالی ته استبداد و ابنه که هر غلطی بکنه بعد ما تحریمیم، بهتره یک کم فکر کنی ببینی با چه چیزیمون مشکل دارن...

مطالب پیشنهادی