ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بریتانیا پس از سال‌ها بقایای یک کشتی سلطنتی غرق شده 340 ساله را به نمایش گذاشت

یک کشتی جنگی سلطنتی که بیش از 300 سال پیش در سواحل شرقی بریتانیا غرق شده بود، بالاخره به نمایش گذاشته شد. این کشتی اولین بار 15 سال پیش کشف شد، اما محققان با هدف ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

یک کشتی جنگی سلطنتی که بیش از 300 سال پیش در سواحل شرقی بریتانیا غرق شده بود، بالاخره به نمایش گذاشته شد. این کشتی اولین بار 15 سال پیش کشف شد، اما محققان با هدف جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، کشف آن را اکنون اعلام کرده‌اند.

کشتی اشاره شده که «گلاستر» نام دارد (Gloucester)، سال 1682 پس از برخورد با یک ساحل شنی در سواحل شرق انگلیس غرق شد و به دنبال آن 250 نفر جان باختند. گفته می‌شود جیمز دوم، پادشاه انگلستان که در آن زمان عنوان «دوک یورک» را به همراه داشت نیز در این کشتی بوده و البته با موفقیت از آن فرار کرده است.

کشتی جنگی

بقایای گلاستر در واقع سال 2007 توسط دو برادر به نا‌م‌های «جولیان» و «لینکلن بارنول» کشف شد، اما با توجه به زمان موردنیاز برای تایید هویت آن و همچنین تاکید بر حفاظت کشتی، تاکنون به صورت عمومی اعلام نشده بود. آن‌ها در تحقیقات خود به مدت چهار سال منطقه‌ای با وسعت بیش از 9 هزار کیلومتر را بررسی کرده‌اند.

همچنین ساخت این کشتی به سال 1652 برای نیروی دریایی انگلیس برمی‌گردد و از 1654 تا 1660 در جنگ انگلیس و اسپانیا و در جنگ دوم و سوم انگلیس و هلند حضور داشته است.

کشتی جنگی

«کلر جوویت»، پروفسور دانشگاه شرق انگلستان توضیح می‌دهد که کشف این کشتی جنگی، با توجه به شرایط غرق شدن آن، پس از کشتی مری رز (Mary Rose) در سال 1982، مهم‌ترین کشف تاریخی دریایی محسوب می‌شود.

کشتی غرق شده همچنین آثار تاریخی و باستانی مختلفی را به همراه دارد، از جمله آن‌ها می‌توان به بطری با تاج خاندان Legge اشاره کرد، اجداد «جرج واشنگتن»، اولین رئیس جمهور ایالات متحده. اشیاء دیگری از جمله تجهیزات ناوبری و برخی دارایی‌های شخصی مانند لباس و کفش نیز از بقایای این کشتی به دست آمده است.

در حالی بریتانیا این کشتی را به نمایش گذاشته که همین چند روز پیش رئیس جمهور کلمبیا از کشف دو کشتی غرق شده تاریخی در کنار یک کشتی افسانه‌ای مربوط به سال 1708 خبر داد. این کشتی صدها تن طلا، نقره و زمرد به همراه داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی