ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی برقی نصر E70
اخبار خودرو

نگاهی به دانگ فنگ نصر E70؛ اولین خودرو برقی ملی مصر

خودروسازی النصر مصر قرار است با همکاری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه دانگ فنگ، خودروی برقی نصر E70 را روانه بازار کند. این محصول مشترک، نخستین خودروی برقی ساخت مصر بوده و تحولی بزرگ در صنعت ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

خودروسازی النصر مصر قرار است با همکاری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه دانگ فنگ، خودروی برقی نصر E70 را روانه بازار کند. این محصول مشترک، نخستین خودروی برقی ساخت مصر بوده و تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی این کشور به حساب می‌آید.

شرکت النصر موتورز از دهه 60 تاکنون در زمینه مونتاژ خودروهای متعدد از شرکت‌های مطرحی همچون فیات و زاستاوا فعالیت می‌کند و جایگاه ویژه‌ای در بازار مصر دارد. این کمپانی قرار است با همکاری شرکت صادرات و واردات صنایع دانگ فنگ موتور (DFMIEC) و همین‌طور مؤسسه طراحی و پژوهشی دانگ فنگ، نخستین خودروی برقی خود یعنی Nasr E70 را در دسترس مشتریان مصری قرار دهد.

خودروی برقی نصر E70
خودروی مصری نصر E70

حدود 58 درصد از قطعات خودروی برقی نصر E70 تولید داخل کشور هستند. النصر هدف تیراژ سالانه را حدود 25 هزار دستگاه اعلام کرده است. البته بسته به تقاضا، این رقم با گذشت زمان افزایش یا کاهش می‌یابد. النصر همچنین قصد دارد در صورت موفقیت در بازار داخلی، محصول جدید خود را به بازارهای همسایه صادر کند.

خودروی مصری Nasr E70 به یک موتور الکتریکی 147 اسب بخاری مجهز بوده و حداکثر سرعت آن به 150 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری ماشین در صورت شارژ کامل امکان پیمودن 400 الی 500 کیلومتر را فراهم می‌آورد.

نمای داخلی Nasr E70

نصر ای 70 از سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای همچون سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، دستیار ترمز (BA)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی کنترل خودرو در سربالایی (HAS) و سیستم تشخیص نقطه کور (BSD) بهره‌مند است.

از دیگر امکانات این ماشین می‌توان به نمایشگر لمسی بزرگ، سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی پلاسما، دوربین 360 درجه برای نمایش پیرامون و غیره اشاره کرد.

باتری خودروی برقی نصر E70 از طریق کابل‌های متفاوت شارژ می‌شود. شارژر 7.3 کیلووات ساعتی در حدود 6 الی 7 ساعت می‌تواند باتری ماشین را به طور کامل شارژ کند. در بهترین حالت ممکن، شارژر دی سی 50 کیلووات ساعتی قادر است در مدت‌زمان 30 الی 40 دقیقه، ظرفیت باتری را از صفر به 100 درصد برساند.

خودروی برقی جدید النصر بسته به تجهیزات و امکانات، در محدوده قیمت بین 19 الی 20 هزار دلار به فروش می‌رسد. البته دولت مصر یک تخفیف ویژه تقریبا 2600 دلاری را برای خریداران اولیه خودرو لحاظ کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی