ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

زمان عرضه اولیه تپسی مشخص شد

طبق اعلام سازمان فرابورس، عرضه اولیه تپسی روز سه شنبه انجام خواهد شد تا این شرکت به اولین استارتاپی تبدیل شود که در بورس ایران عرضه شده است. در حالی که بیش از 6 ماه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

طبق اعلام سازمان فرابورس، عرضه اولیه تپسی روز سه شنبه انجام خواهد شد تا این شرکت به اولین استارتاپی تبدیل شود که در بورس ایران عرضه شده است.

در حالی که بیش از 6 ماه از درج نماد معاملاتی تپسی در فرابورس می‌گذرد، سرانجام انتظارها برای ورود اولین استارتاپ به بورس به پایان رسیده است. فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از عرضه اولیه سهام شرکت «پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس» خبر داده که به روش گشایش اجرا خواهد شد.

طبق این اطلاعیه، سهام شرکت مذکور با نماد معاملاتی «تپسی1» روز سه شنبه 24 خرداد 1401 انجام خواهد گرفت. تعداد کل سهام این شرک بیش از یک میلیارد و 170 میلیون سهم بوده که حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی، یک میلیون و 400هزار سهم است.

عرضه اولیه تپسی

همچنین پس از مرحله اول عرضه اولیه به روش گشایش در مرحله دوم نماد تپسی به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و صرف سهام متوقف می‌شود.

گفتنی است با توجه به اینکه بیش از 50 درصد دارایی تپسی را دارایی‌های نامشهود تشکیل می‌دهد، براساس دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه استارتاپ‌ها، تنها سرمایه‌گذاران واجد شرایط یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان خریداری سهام تپسی را در روز عرضه اولیه دارند. از همین رو افراد حقیقی که دارای کد بورسی هستند نمی‌توانند در عرضه اولیه روز سه شنبه شرکت کنند. همچنین 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا 90 روز پس از این تاریخ امکان عرضه ندارند.

سهام این شرکت در تاریخ 29 دی ماه سال 1399 توسط هیئت پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش شد.

لازم به ذکر است براساس ارزش‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی تیم تامین سرمایه کاردان، ارزش تپسی حدود 1700 میلیارد تومان است، اگرچه مدیرعامل تپسی در نشست خبری عرضه اولیه این شرکت از ارزش جدید تپسی در حدود 2400 میلیارد تومان خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی