ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محکومیت گوگل در پرونده تبعیض جنسی
میان رشته ای

گوگل بخاطر تبعیض جنسیتی میان کارکنان خود، 118 میلیون دلار غرامت می‌دهد

گوگل در جریان پرونده‌ تبعیض جنسیتی که شکایت جمعی حدود 15,500 زن را شامل می‌شد، ملزم به پرداخت غرامتی برابر با 118 میلیون دلار شده است. همچنین با استناد به بیانیه مطبوعاتی توافق مذکور، این ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

گوگل در جریان پرونده‌ تبعیض جنسیتی که شکایت جمعی حدود 15,500 زن را شامل می‌شد، ملزم به پرداخت غرامتی برابر با 118 میلیون دلار شده است. همچنین با استناد به بیانیه مطبوعاتی توافق مذکور، این کمپانی باید کارشناس اقتصادی مستقلی هم داشته باشد تا حقوق مساوی و اقدامات استخدامی گوگل را ارزیابی کند.

پرونده حقوقی مذکور در سال 2017 آغاز شد و طی آن 3 زن در شکایتی گوگل را متهم کردند که این شرکت برخلاف «قانون تساوی حقوق» کالیفرنیا، به کارکنان زن حقوق پایین‌تری می‌دهد و اختلاف پرداختی به 17,000 دلار می‌رسد.

محکومیت گوگل در پرونده تبعیض جنسی

شکایت تنظیم شده همچنین عنوان می‌کرد که گوگل کارکنان زن خود را به موقعیت‌های شغلی پایین‌تر محدود می‌کند و همین مسئله در مقایسه با موقعیت‌های شغلی کارکنان مرد، به حقوق پایین‌تر و همینطور پاداش و مزایای کمتری منتهی می‌شود.

البته این نخستین باری نیست که رفتار این کمپانی با کارکنانش تحت بررسی قانونی قرار می‌گیرد. سال گذشته این شرکت به علت پرداخت حقوق پایین به مهندسان زن و ترتیب اثر ندادن به درخواست استخدام متقاضیان آسیایی تبار، به پرداخت غرامت 2.5 میلیون دلاری محکوم شد.

اطلاعات تکمیلی از پرونده حقوقی گوگل

«هالی پیس»، یکی از شاکیان این پرونده در خصوص توافق حقوقی گوگل گفته به عنوان زنی که تمامی سابقه کاری خود را صرف حوزه فناوری کرده، به اقداماتی که قرار است طبق توافق و در راستای ایجاد حقوق برابر برای زنان توسط گوگل به انجام برسند، خوش‌بین است.

محکومیت گوگل در پرونده تبعیض جنسی

وی در ادامه خاطر نشان کرد که گوگل از زمان تاسیس یکی از پیشگامان این حوزه بوده، به همین ترتیب آنها همچنین می‌توانند در زمینه سهیم ساختن زنان در حوزه مذکور و اطمینان یافتن از تساوی حقوقی آنان هم پیشگام باشند.

همچنین گوگل نیز اعلام کرده که این توافق پس از یک دعوی قضایی حدودا 5 ساله به نفع تمامی طرفین است و این کمپانی به شکل کامل خود را متعهد می‌داند تا پرداخت حقوق، استخدام و سایر موارد کارکنان را با در نظر گرفتن تساوی حقوق افراد به انجام برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی