ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو
تکنولوژی

بلومبرگ: نسل جدید آیپد پرو با تراشه M2 و شارژ بی‌سیم پاییز امسال از راه می‌رسد

در برخی گزارش‌ها گفته شده اپل می‌‌خواهد یک آیپد پرو 14 اینچی در سال 2023 به بازار عرضه کند، اما ظاهرا این موضوع مانع از بروزرسانی مدل‌های کنونی این تبلت نمی‌شود چرا که به گفته ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

در برخی گزارش‌ها گفته شده اپل می‌‌خواهد یک آیپد پرو 14 اینچی در سال 2023 به بازار عرضه کند، اما ظاهرا این موضوع مانع از بروزرسانی مدل‌های کنونی این تبلت نمی‌شود چرا که به گفته «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ باید در ماه‌ سپتامبر یا اکتبر امسال منتظر نسل جدید آیپد 11 و 12.9 اینچی با قابلیت‌های جدید باشیم.

«راس یانگ»، یکی از تحلیلگران معروف بازار با انتشار گزارشی اعلام کرده بود اپل در حال برنامه‌ریزی برای تولید آیپد پرو بزرگتری برای اوایل سال 2023 است. به نظر می‌رسد این مدل با نمایشگر 14.1 اینچی مجهز به فناوری ProMotion و mini-LED در دسترس کاربران قرار بگیرد.

نسل جدید آیپد پرو با تراشه M2

به گفته مارک گورمن، نسل جدید آیپد پرو احتمالا در ماه سپتامبر یا اکتبر (مهر-آبان) از راه می‌رسد:

«بستگی دارد که "به‌زودی" را چگونه توصیف کنید. اگر به‌زودی سپتامبر و اکتبر می‌شود، پس در این بازه زمانی از آن‌ها رونمایی می‌شود و مشتاقم آن‌ها را ببینیم. من آیپد پرو 2020 با تراشه A12Z دارم که از قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ جدید پشتیبانی نمی‌کند. در حقیقت روی آن iPadOS 16 نصب کرده‌ام اما قابلیت جدیدی پیدا نمی‌کنم. برای آیپد پرو بعدی انتظار استفاده از تراشه‌های M2، شارژ وایرلس و سیستم دوربین ارتقایافته دارم.»

گورمن سال گذشته میلادی گفته بود اپل روی آیپد با نمایشگر بزرگتر کار می‌کند، اما احتمالا نباید زودتر از 2023 منتظر معرفی چنین محصولی باشیم. حالا هم به این موضوع اشاره کرده که امسال نسل جدید مدل‌های کنونی آیپد پرو بروزرسانی می‌شوند. از ویژگی‌های مورد انتظار گورمن برای این محصولات می‌توان به تراشه M2 به همراه شارژ وایرلس و سیستم دوربین ارتقایافته اشاره کرد. با این وجود انتظار نمی‌رود که مدل 11 اینچی به فناوری miniLED مجهز شود.

با توجه به معرفی نسخه جدید iPadOS، رونمایی از آیپدهای تازه منطقی به نظر می‌رسد، مخصوصا اینکه برخی ویژگی‌های این سیستم عامل محدود به مدل‌های مجهز به تراشه M1 است که البته انتظار می‌رود در چیپ M2 هم کارایی داشته باشند.

هنوز مشخص نیست آیا اپل فقط نسخه 11 اینچی آیپد پرو را ارائه می‌دهد یا قصد دارد هردو نسخه را امسال روانه بازار کند و اوایل سال 2023 طرفداران را آیپد پرو 14 اینچی شگفت‌زده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی