ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

هواوی احتمالا در حال توسعه پردازنده کوانتومی است

در حالی که کسب‌و‌کار موبایل هواوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده با مشکلات زیادی مواجه شده، غول ارتباطات چین، پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که جزئیات آن به محاسبات کوانتومی مربوط می‌شود. طبق گزارش‌هایی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

در حالی که کسب‌و‌کار موبایل هواوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده با مشکلات زیادی مواجه شده، غول ارتباطات چین، پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که جزئیات آن به محاسبات کوانتومی مربوط می‌شود.

طبق گزارش‌هایی که بر اساس پتنت هواوی منتشر شده‌اند، غول فناوری چین نوعی «تراشه کوانتومی و دستگاه محاسبات کوانتومی» توسعه می‌دهد.

برتری‌های چیپ کوانتومی هواوی

هواوی

هواوی با فناوری محاسباتی کوانتومی خود قصد دارد تا مشکلات فعلی تولید چیپست‌های کوانتومی را برطرف کند. غول فناوری از جمله این مشکلات به پیچیدگی ساخت و بازدهی پایین چیپ‌های فعلی اشاره کرده است. طبق جزئیات پتنت هواوی، نه تنها مونتاژ این نوع جدید تراشه کوانتومی در آینده آسان‌تر خواهد بود، بلکه می‌توان واحدهای بیشتری را با بازدهی بالاتر از آن تولید کرد. اگر این ادعاها صحت داشته باشد، چیپ هواوی در آینده می‌تواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

در ادامه جزئیات این پتنت، به عنوان یک مثال در مورد برتری چیپ جدید هواوی توضیح داده شده هنگامی که یک تراشه فرعی دچار نقص می‌شود، فقط همان تراشه فرعی کنار گذاشته خواهد شد و به صورت کلی تراشه را می‌توان تعمیر کرد.

هواوی

از محاسبات کوانتومی به عنوان نسل بعدی پردازش‌ها معرفی می‌شود که هدف آن‌ها به صورت خلاصه، افزایش سرعت محاسبات و اینترنت تا 10 برابر است. البته هنوز در مراحل ابتدایی توسعه رایانه‌های کوانتومی هستیم که توسط نسل‌های آینده استفاده خواهد شد. از جمله کاربردهای آن در آینده می‌توان به جستجوی سریع‌تر در اینترنت، تجزیه و تحلیل سریع‌تر داده‌هالی مالی و موارد بسیار زیاد دیگری اشاره کرد.

اخیرا شرکت کانادایی «Xanadu» تراشه کوانتومی با نام «Borealis» را توسعه داده بود که با قدرت پردازش بسیار بالای خود می‌تواند فرآیندی که در یک کامپیوتر معمولی حدود نه هزار سال طول می‌کشد را تنها در عرض چند میکروثانیه انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی