ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مزایده محصولات قدیمی مرتبط با برند اپل
تکنولوژی

یک چک 9 دلاری اپل با امضای استیو جابز با قیمت هزاران دلار به حراج گذاشته شد

سه قلم از اجناس کمیاب اپل شامل یک کپی از کاور مجله تایم با امضای استیو جابز، یک کامپیوتر سالم Apple-1 و همچنین یک چک قدیمی 9.18 دلاری با امضای استیو جابز به حراج گذاشته ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

سه قلم از اجناس کمیاب اپل شامل یک کپی از کاور مجله تایم با امضای استیو جابز، یک کامپیوتر سالم Apple-1 و همچنین یک چک قدیمی 9.18 دلاری با امضای استیو جابز به حراج گذاشته شدند.

این اجناس نایاب توسط حراجی RR Auctioncs برگزار شده که در مقر آن در بوستون است. اگرچه تمامی آیتم‌ها می‌توانند برای مجموعه‌داران جذاب باشند، با این حال چک قدیمی ظاهرا با ارزش‌تر از باقی موارد به نظر می‌رسد چرا که علاوه بر امضای استیو جابز، دارای عنوان «شرکت کامپیوتری اپل» نیز هست و تاریخ آن نیز به 23 ژوئیه 1976 (یکم مرداد 1355) باز می‌گردد، سالی که این کمپانی تاسیس شد.

با توجه به تاریخ امضای چک، آدرس «پالو آلتوخیابان 770 ولچپلاک 154» روی آن نیز نخستین آدرس رسمی شرکت اپل به شمار می‌رود و این آدرس در حقیقت مکان خدمات پاسخگویی و دریافت نامه در زمانی بوده که استیو جابز هنوز از گاراژ خانوادگی خود به عنوان محیط کار استفاده می‌کرده است.

لازم به ذکر است که در توضیحات مربوط به مزایده چک مذکور اپل آمده که این شیء در وضعیت بسیار سالمی قرار دارد و در نگهدارنده احراز هویت DNA و PSA محبوس شده است. همچنین برگزارکنندگان این مزایده انتظار دارند تا چک مذکور با حداقل قیمت 25000 دلار به فروش برسد، هرچند پیشنهادات کنونی در محدوده 10 هزار دلار قرار دارند.

 مزایده محصولات قدیمی مرتبط با برند اپل

کامپیوتر سالم اپل 1 در مزایده

از چک استیو جابز که بگذریم، به کامپیوتر اپل 1 حاضر در این مزایده می‌رسیم که به شکل دستی توسط استیو جابز شماره‌گذاری شده است. این رایانه متعلق به مجموعه شخصی «راجر واگنر»، یکی از پیشگامان حوزه رایانش شخصی است.

 مزایده محصولات قدیمی مرتبط با برند اپل

این رایانه قدیمی حاضر در مزایده، خود شامل برد اصلی اپل 1 با شماره‌گذاری دستی 01-0068 استیو جابز، کاست‌های اصلی رابط‌کاربری اپل به همراه راهنما، صفحه‌ کلید اصلی اپل 2 به همراه کابل اپل 1، کاست‌های پای، دستگاه قابل حمل ضبط و پخش کاست پاناسونیک، نمایشگر 12 اینچی Taxan، کارت‌خوان CFFA1-CF اپل 1 و در نهایت یک نسخه المثنی از راهنمای عملیاتی این محصول با امضای استیو وزنیاک می‌شود.

به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود این مجموعه با حداقل قیمت 450 هزار دلار به فروش برسد.

آخرین مورد این مزایده نیز مجله تایم با امضا و تصویر استیو جابز، برای سال 1982 است که آن هم می‌تواند با حداقل قیمت 25000 دلار فروخته شود، همچنین لازم به ذکر است که مزایده هر سه آیتم در تاریخ دوم تیر ماه به پایان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • uzer1400
    uzer1400 | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    اپ دیجیاتو تون باگ داره.. خودتون هم تست کنید اپ رو ، ملت اذیت نشن

  • uzer1400
    uzer1400 | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    آقای آرش، پروفایل ات دهن مخاطب رو سرویس میکنه. مطلب های تبلیغاتی دیجیاتو هم همین پروف رو داره، واقعاً متوجه نشدی تا الان؟ موقع مرور مطالب توی اپ دیجیاتو، اسکیپ میشه مطالب شما به خاطر شباهت پروفایل ها. و دو اینکه کامتت گذاری در اپ دیجیتاتو مشکل داره، ده دفعه دهنم سرویس کردم نتونسم کامنت رو ثبت کنم، از نسخه سایت اومدم

مطالب پیشنهادی