ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری خودرو برقی
تکنولوژی

باتری سیلیکونی Enovix برای خودروهای برقی در کمتر از 10 دقیقه شارژ می‌شود

مدت زمان لازم برای شارژ باتری موضوع مهمی در بحث استفاده از خودروهای برقی است. استارتاپ آمریکایی Enovix امیدوار است که با نسل بعدی باتری‌های خود بتواند تغییر بزرگی در این زمینه ایجاد کند. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

مدت زمان لازم برای شارژ باتری موضوع مهمی در بحث استفاده از خودروهای برقی است. استارتاپ آمریکایی Enovix امیدوار است که با نسل بعدی باتری‌های خود بتواند تغییر بزرگی در این زمینه ایجاد کند. این شرکت در حال حاضر مدعی است که شارژ تقریبا کامل باتری آن‌ها در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌شود.

محققان استارتاپ Enovix در حال کار روی فناوری جدیدی هستند. آن‌ها معماری جدیدی برای باتری خودروهای الکتریکی ساخته‌اند که کاتد و آند در آن از سیلیکون ساخته شده و به اصطلاح دارای نوعی «معماری سلولی سه بعدی» است. این استارتاپ می‌گوید در آزمایش‌ها نشان داده که باتری جدید آن‌ها می‌تواند از صفر تا 80 درصد را ظرف مدت 5.2 دقیقه و تا 98 درصد را در کمتر از 10 دقیقه پر کند.

باتری‌های سیلیکونی از حدود یک دهه پیش وارد مطالعات محققان این حوزه شدند. این ماده به جای گرافیتی استفاده می‌شود که در آند باتری‌های امروزی به کار می‌رود و از نظر پتانسیل ذخیره‌سازی انرژی برتری‌های زیادی دارد. Enovix این پروژه را با حمایت وزارت انرژی ایالات متحده پیش می‌برد و امیدوار است که نه فقط راهکاری بهتر برای خودروهای برقی بلکه برای بسیاری از دیگر وسایل الکترونیکی ایجاد کند.

باتری خودرو برقی

باتری Enovix زود خراب نمی‌شود

این استارتاپ جزئیات زیادی درباره فناوری خود منتشر نکرده، اما می‌گوید با این طراحی جدید توانسته تراکم انرژی را بالا ببرد. به‌علاوه، ظاهرا این باتری می‌تواند با بیش از 1000 چرخه شارژ و دشارژ همچنان 93 درصد از ظرفیت خود را حفظ کند.

«هرولد راست»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Enovix می‌گوید: «قابلیت‌های شارژ سریع می‌توانند به سرعت پذیرش خودروهای برقی بیافزایند و ما هم توانسته‌ایم سطحی از عملکرد را به نمایش بگذاریم که با نقشه راه بسیاری از تولیدکنندگان همخوانی دارد و حتی از آن‌ها پیشی می‌گیرد. سازندگان خودروهای برقی به دنبال باتری‌هایی هستند که دامنه مسافت بالایی داشته باشند. از سوی دیگر، بخش عمومی و خصوصی در تلاشند تا دسترسی رانندگان به شارژرهای سریع را افزایش دهند. ما هم مفتخر به حمایت از این اهداف در تبدیل صنعت اتومبیل به نمونه‌های برقی هستیم و نشان داده‌ایم که باتری‌هایمان گزینه‌های جذابی برای تامین انرژی در مسافت‌های طولانی و شارژ سریع خودروهای الکتریکی هستند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ramin karami
    ramin karami | ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

    واقعا دستاورد عالی هستش، و بقول خود همین خبر اگه این باطریها پا به گوشی های همراهم بزارن عالیه و تمام وسایلی که به باطری نیازدارن، حتی باطری های خودرو، اابته خب باطری های خودرو یجورایی به طریقه استفاده و نوع و تعداد آمپرهام داره، مثلا من خودم یه باطری اتمی یا همون خشک به اسم سوزوکی داشتم که تو بازار ایران هم هستش حالا نمیدونم ساخت داخله یا خارج از کشور، واینکه 72 یا 74 آمپرهم بود، من این باطری رو با اینکه یه سییتم نصفه نیمه هم بسته بودم حدودا 4سال نگهش داشتم،البته خب شاید باطری های خودرو با این باطری ها فرق کنه ولی خب هردوشارژ شدنی هستن

مطالب پیشنهادی