ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای
اخبار خودرو

هیوندای آزمایش سرویس خودران RoboRide را آغاز کرد

هیوندای، غول خودروسازی مستقر در کره جنوبی، سطح 4 سرویس خودران خود را که RoboRide نام دارد، در یکی از نواحی سئول معرفی کرد. طبق گزارش‌ها، این سرویس اکنون در خودروهای هیوندای آیونیک 5 (Ioniq ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

هیوندای، غول خودروسازی مستقر در کره جنوبی، سطح 4 سرویس خودران خود را که RoboRide نام دارد، در یکی از نواحی سئول معرفی کرد. طبق گزارش‌ها، این سرویس اکنون در خودروهای هیوندای آیونیک 5 (Ioniq 5) فعال شده و در حال حاضر به حضور راننده نیاز دارد.

شهردار سئول و یکی دیگر از مقامات شهری آن، اولین مسافران این سرویس جدید بوده‌اند که فقط در ناحیه گانگنام فعال شده است. همچنین آن‌ها فقط در امتداد مسیری از این ناحیه حرکت کردند که سرویس RoboRide در آن پشتیبانی می‌شود.

هیوندای

نیاز به حضور راننده در سرویس هیوندای

هیوندای هنوز هیچ توضیحی نداده که چه زمانی سرویس RoboRide به صورت کاملا خودران کار خود را انجام خواهد داد. طبق توضیحات ارائه شده، در حال حاضر هنگام استفاده از این سیستم، نیاز است تا یک راننده برای کنترل خودرو در شرایط اضطراری، حضور داشته باشد.

سرویس RoboRide هیوندای در حال حاضر محدودیت‌های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، در ابتدا فقط کارمندان شرکت به آن دسترسی خواهند داشت. از دیگر نکات قابل توجه می‌توان به پشتیبانی آن از اپلیکیشن i.M مشابه برنامه‌های Waymo یا Cruise اشاره کرد که روی هوش مصنوعی متکی است.

هیوندای از این سطح سرویس خود به عنوان یک نقطه عطف مهم یاد می‌کند، زیرا به داخلی‌سازی فناوری خودران آن‌ها کمک زیادی می‌کند. رئیس مرکز رانندگی خودران هیوندای در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد:

«انتظار داریم تا سرویس آزمایشی RoboRide یک نقطه عطف مهم باشد که ما را قادر می‌سازد تا فناوری رانندگی خودران را داخلی‌سازی کنیم.»

هیوندای

سئول پایتخت کره جنوبی شامل بیست و پنج ناحیه مختلف می‌شود و RoboRide فعلا فقط در یکی از آن‌ها فعال شده است. دلیل این امر، چراغ‌های راهنمایی سایر نواحی این کشور است که گفته می‌شود هنوز قادر به برقراری ارتباط با خودروهای خودران نیستند.

در نهایت، شرکت خودروسازی مستقر در کره جنوبی اعلام کرده که انتظار دارد از طریق این سرویس آزمایشی، داده‌های ارزشمندی درباره رانندگی خودران جمع‌آوری کند و سپس فناوری رانندگی خودران سطح 4 را برای جابجایی ایمن و انعطاف‌پذیر در محیط‌های شهری پیچیده توسعه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی